مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شستن و آماده کردن مواد اولیه غذا

شستن و آماده کردن مواد اولیه غذا

سبزیها


سبزیها را باید بطور کلی در نهایت دقت تمیز کنید. بعد ظرف بزرگی را پر از آب سرد میکنید و سبزی را در آب میریزید و میگذارید کمی بماند تا گل و مواد دیگری که سبزی بدان آلوده شده است جدا شود و در ظرف رسوب کند، بعد سبزی را از روی آب میگیرید و در آبکش میریزید و درباره ظرف را پر از آب میکنی. و سبزی را مجددا در آب قرار می‌دهید. این عمل را سه الی چهار بار تکرار میکنید تا مواد آلوده سبزی به کلی دور شود و آب کاملا تمیز و زلال بماند. بعد سبزی را در آبکش میریزید تا آب آن بکلی گرفته شود، بعد آنرا خرد میکنید. بدیهی است در مواقع شیوع بیماریها سبزی را باید با مواد مخصوص ضدعفونی کرد.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


انواع سبزی را میتوان خشک کرد و در مواقع لزوم از خشک شده آنها استفاده نمود.در این صورت سبزی را باید مطابق دستور فوق شست و تمیز کرد و در آبکش ریخت، آب آنکه رفت در سایه گسترد تا خشک شود و برای مصرف نیز باید از قبل، سبزی را خیس نمود تا نرم و آماده شود.


حبوبات


این مواد را باید با کمال دقت تمیز کرد و شست و بهتر است حبوبات را قبل از طبخ، دو تا سه ساعت خیس کرد تا زودتر بپزد. حبوبات را باید با مقداری آب و کمی نمک روی حرارت ملایم پخت.


طرز استفاده از سبزی خشک


بطور کلی هر نوع سبزی خشک را لااقل سه تا چهار ساعت قبل از طبخ در آب نیم گرم بایستی خیس نمود تا نرم و تازه شود.


1. يكصدگرم سبزی خشک مساویست با در حدود دو کیلو سبزی تازه. بطور کلی برای یک غذای شش نفره که معمولا دو کیلو سبزی مصرف میشود یکصد گرم سبزی خشک کافی است. 


2. سبزی خشک را نباید سرخ کرد. کافی است بعد از خیس کردن، آن را از آب خارج نمائید و با کمی پیاز داغ مخلوط کرده روی آتش ملایم بگذارید تا فقط آب آن کشیده شود.


3. برای تهیه قورمه سبزی بهترین طریق در صورت امکان استفاده از سبزی قورمه سرخ کرده است که میتوانید مدتها در قسمت فریزر (جایخی یخچال) جا داده و از آن استفاده کنید. کافی است که گوشت و لوبیا که پخته شد، سبزی را همانطور یخ زده داخل آن بیندازید.


گوشت

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟


گوشت را باید بعد از شستن بلافاصله با آب سرد بار کرد. به گوشتهای سیاه فقط باید در اواخر طبخ نمک اضافه نمود. گوشتهای سفید از قبیل مرغ و بوقلمون را باید از قبل تمیز کرد و مقداری نمک و فلفل به آن زد. حتی بهتر است که یکی دو روز با نمک بماند زیرا گوشت تردتر و خوشمزه تر میشود. بدیهی است که گوشت ماهی هرقدر تازه تر باشد بهتر است. پس کافی است که ماهی را بلافاصله پس از نمک زدن طبخ کرد. گوشتهای سیاهی را که بصورت بیفتک و کباب و اسکالپ و انواع آنها تهیه میکنید باید بعد از طبخ، نمک روی آنها بپاشید و بلافاصله بعد از اینکه گوشت را در دیس قرار دادید کمی کره روی آن بگذارید. 


برنج


برنج را ابتدا کاملا تمیز و از مواد خارجی پاک میکنید، سپس در صورتیکه میخواهید آنرا برای طبخ كته بکار ببرید باید نیم ساعت قبل از طبخ با آب نیم گرم بشویید و خیس بدهید. و اگر برای طبخ پلو یا چلو آنرا تمیز کرده اید بهتر است 24 ساعت قبل با آب گرم چندین دفعه بشوئید تا آب آن کاملا زلال شود. بعد مقداری آب گرم روی آن میریزید بحدی که چهار انگشت بالای برنج بایستد. و برای هر یک کیلوگرم برنج یک کیلو نمک سنگ را بعد از شستن در پارچه تمیزی میپیچید و روی برنج قرار میدهید. در صورت کافی نبودن فرصت میتوانید برنج را سه تا چهار ساعت قبل از طبخ، با آب گرم‌تر و مقدار نمک بیشتر خیس کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده