مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» از پاهایتان مراقبت کنید

از پاهایتان مراقبت کنید

با چرک کردن مرتب

از پاها مراقبت کنید


پس از اینکه به مدت 15دقیقه در وان استراحت کردید کف پا را سنگ پا بکشید،و به آرامی با حرکاتی کوتاه و دایره وار آن را بمالید تا نقاط سفت پوست کنده شوند.به پاهای خود مرتبا،مانیکور پا بزنید پاهای خود را در یک لگن آب گرم مخلوط با چند قطره اسطوخودوس یا روغن بادام بگذارید.

پاها را پوسته پوسته کنید و به آرامی پوست رویی را به یک برس پاک کنید.ناخن انگشت شصت را صاف کوتاه نمایید سپس با رنگ انتخابی خود ناخن های خود را لاک بزنید.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


مراقبت از پا


پاهای خوش استیل از دو فن ساده الگو می گیرند.یکی پوسته پوسته کردن و دیگری مرطوب کردن است.پاهای شما به نسبت بقیه بدن از غدد چربی کمتری برخوردار می باشند پس این قسمت مستعد خشکی،بخصوص خشکی روی پوست هستند.همواره سطح مرطوب کننده روی پا را بالا ببرید و مرتبا آن را چرب کنید.


اگر مجبور هستید به مدت طولانی سر پا بایستید پاهای خود را پس و پیش نمایید تا گردش خون سرعت پیدا کند،مچ پاها را بچرخانید تا ماهیچه های ساق پا خون را به پشت پاهای شما برساند. 


اگر باید ساعت ها یک جا بنشینید جریان خون پاها کند می شود و موجب می گردد که پاها و ماهیچه های ساق پا ورم کند.برای جلوگیری از این حالت چند دقیقه از جای خود بلند شوید و قدم بزنید.


ناخن تورفته پا


این ناراحتی به دنبال فشار کناره سفت ناخن به نسج انگشت ناشی می شود و منجر به تورم،قرمزی،درد و خونریزی های موضعی مکرر می گردد.ناخن تورفته پا در خانم ها شایع تر است زیرا پوشیدن کفش پاشنه بلند با پنجه باریک ایجاد این ضایعه را تسهیل می کند.برای جلوگیری از این ضایعه باید ناخن پا به صورت مستقیم گرفته شود نه مثل ناخن های دست به صورت منحنی و کفش با اندازه مناسب نیز باید پوشیده شود.در صورت ایجاد این ضایعه سعی کنید در مراحل اولیه علائم التهاب را برطرف نمایید و جهت درمان به یک متخصص پوست مراجعه کنید زیرا در صورت مزمن شدن بیماری،معالجه آن دشوار می شود.


عارضه قارچی انگشتان پا


گرما و رطوبت شرایط مناسبی برای رشد قارچ است.پوشیدن جوراب و کفش گرم به خصوص نوع ورزشی،شرایط رشد قارچ را فراهم می کند و قارچ انگشت پا به خصوص در دو انگشت آخری پا ایجاد شده و با خارش و کمی درد همراه است.اولین اقدام در درمان آن خشک نگه داشتن پا و رعایت بهداشت آن است.شستن جوراب ها و تعویض یک روز در میان کفش ها به بهبود کمک می نماید.

تاول های التهابی حاد،ترشح و چرک با پارچه خیس یا محلول نمکی ضعیف بهتر درمان می شوند.برای از بین بردن عفونت قارچی ساده پا،داروهای موضعی و داروهای خوراکی وجود دارند که باید توسط پزشک تجویز شوند.


ترک بین انگشتان پا


علت این ترک ها معمولا رطوبت است و در افرادی که پوتین می پوشند و عرق پا در آن ها بیشتر است شایع تر می باشد و احتمالا عفونت قارچی نیز ممکن است به این ترک ها افزوده گردد.جهت بهبود،ناحیه مبتلا باید خشک نگه داری شود و بهداشت مناسب رعایت گردد.حتی الامکان باید از پوشیدن کفش چشم پوشی کرد.ممکن است درمان موضعی با کرم ضدقارچ باعث بهبودی ضایعه گردد.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

میخچه و پینه


میخچه و پینه در اثر فشار و اصطحکاک ناشی از تحمل وزن بدن به طور نادرست،بد شکللی های استخوانی،و اندازه نبودن کفش ناشی می شوند و با از بین رفتن علت،برطرف می شوند.برخی افراد به طور ارثی مستعد تشکیل پینه های بیش از اندازه و متعدد می باشند.میخچه بیشتر در سطح کناری انگشت کوچک پدید می آید ولی در هر جایی که فشار و اصطحکاک طولانی باشد به وجود می آید.تنها شکایات موجود حساسیت نسبت به فشار و درد دپرس است.چسب میخچه با خنثی کردن فشار روی میخچه باعث بهبود آن می گردد.


پینه نواحی متمایز ضخیم و پوست ناشی از مالش و فشار مزمن است.خانم ها اغلب به علت پوشیدن کفش پاشنه بلند در پشت پا یا به علت پوشیدن کفش های نامناسب در زیر پاشنه پا دچار پینه می گردند.پوست زیر پاشنه نیز معمولا پینه ای است که به علت مالش کفش ایجاد می گردد و در خانم های چاق که کفش بدون پاشنه به پا می کنند شایع تر است.شروع درمان پینه باید با از بین بردن اصطحکاک و فشار توام باشد(باید مدل کفش عوض شود).پینه پس از خیس شدن و مالش با سنگ پا نازک می شود.کرم ها و پمادهایی که نسج شاخی را از بین می برند نیز مفیدند که توسط پزشک نیز تجویز می شوند.


پاهای ترک خورده


انجیر کباب شده را نرم کرده و با عسل مخلوط کنید و به روی قسمت ترک خورده قرار دهید.این مخلوط را برای دست ها نیز می توان مصرف کرد.قرار دادن سیب زمینی رنده شده روی قسمت های ترک خورده دست یا پا و همچنین پیاز خردشده(پخته شده در کمی آب) سبب آرامش می گردد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده