مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه چیزهایی می تواند هدیه باشد؟

چه چیزهایی می تواند هدیه باشد؟

هر هدیه ای هرچند کوچک، اگر با محبت همراه باشد، ارزش بالایی دارد. 

هدیه دادن اختصاص به دوره ای خاص از زندگی ندارد، از یک شاخه گلی که در کلاس اول ابتدایی به بهترین دوستتان داده اید گرفته تا عروسکی که اخیرا به مناسبت تولد خواهر کوچکتان برای او خریده اید.

خوبی هدیه گرفتن این است که شما مجبور نیستید در عوض چیزی برای جبران تهیه کنید. معمولا ما عادت داریم که هدیه دادن را تنها به زمان هایی خاص محدود کنیم. مناسبتهایی خاص مانند سال نو یا زمانی که نوزادی به تازگی متولد شده است. همچنین همه می دانند که در فرهنگ های مختلف روش های خاصی برای دادن هدیه وجود دارد. به طور مثال در فرهنگ غربی، معمولا هدیه باید همراه با یک کاغذ کادوی زیبا و یادداشتی همراه باشد که مشخصات فرستنده را شامل می شود. اما در فرهنگ چینی، مردم معتقدند که دادن هدیه در یک پوشش قرمز رنگ می تواند خوش یمنی را برای صاحب هدیه به ارمغان بیاورد. معمولا افراد در مناسبت های خاص به دادن هدیه اقدام می کنند اما شما نباید خودتان را به چنین روزهایی محدود کنید. بهترین هدایا آنهایی هستند که بدون مناسبت و غافلگیر کننده باشند. می‌توانید از هدیه برای نشان دادن عشق یا تشکر و قدردانی استفاده کنید یا اینکه در حکم سوغاتی از آن بهره مند شوید. زمانی که قصد هدیه دادن دارید، دامنه جست و جویتان را گسترش دهید و انواع مختلفی از کادوهایی که می توانید تهیه کنید در ذهن داشته باشید.


انواع هدیه های پرطرفدار


ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

زمانی که می خواهیم اقدام به خرید هدیه کنیم، جست وجو در میان هدیه هایی که معمولا خریده می شوند، برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.


گل


این دسته از هدیه ها را در نهایت برای تازه نگه داشتن درون یک گلدان قرار می دهند. گل ها می توانند معانی مختلفی را برسانند. مثلا گل رز نماد عشق است.


آثار هنری


بسیاری از مردم ترجیح میدهند که نقاشی ها و تابلوهای هنری را که متناسب با شرایط فعلی صاحب هدیه باشد، به عنوان کادو انتخاب کنند. برای کسی که به تازگی به خانه جدیدش نقل مکان کرده، می توان تابلویی خریداری کرد که حاوی یک منظره از خانه ای زیبا با گل های رنگارنگ در کنارش باشد.


سازهای موسیقی


یکی از روش های مناسب جهت تمدد اعصاب و آرامش، نواختن یا گوش دادن به موسیقی است. در برخی زمان ها خریدن یک گیتار، پیانو یا ویالون یا حتی یک سی دی که حاوی آهنگ های مورد علاقه فرد موردنظرتان باشد، می تواند به صاحب کادو کمک کند که بتواند گاهی اوقات خود را سرگرم کند یا در موقعیت های سخت زندگی به خودش آرامش بدهد. چنین هدیه ای زمانی کاربردی تر می شود که ابزاری که شما خریداری کرده اید دقیقا همانی باشد که فرد موردنظرتان به آن نیاز دارد.


لوازم و لباس های جانبی


این دسته شامل گستره وسیعی می شود مانند ساعت، گردنبند، دستبند، گوشواره و ...


کارت های هدیه


این دسته از هدیه ها، از قدمت بالایی برخوردارند. کارت های هدیه می توانند در کنار هدیه های دیگر استفاده شوند یا اینکه میتوانید آن را به تنهایی در حکم یک هدیه برای فردی که دوستش دارید ارسال کنید. این کارت ها حاوی متن هایی دوست داشتنی هستند که می توانند از فردی به فرد دیگر دست به دست بچرخند. هرچند که در این روزها چنین هدیه هایی کمتر طرفدار دارند، اما باز هم در طول مناسبت های خاصی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.


لباس


انتخاب کردن در میان این دسته کمی دشوار است، به این دلیل که لباس ها در انواع شکل و اندازه های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند. اگر قصدتان دادن هدیه در این زمینه می باشد، بهترین کار این است که یک کارت خرید فروشگاه مورد علاقه کسی که دوستش دارید تهیه کنید و به او هدیه دهید. حتی می توانید در روز خرید نیز او را در امر انتخاب لباس مورد علاقه اش همراهی کنید.


کتاب


مزیت خرید کتاب این است که کتاب ها در موضوعات بسیار گوناگونی به چاپ می رسند. دسته هایی مانند علمی تخیلی، عاشقانه، رمان، مذهبی و .... اگر می دانید که فرد مورد علاقه تان به چه موضوعی علاقه مند است، می توانید بدون و ترس و پشیمانی به راحتیکتابی در همان زمینه تهیه کرده و به او هدیه دهید.


بلیت های مسافرتی یا رویدادهای خاص


برای عاشقان مسافرت، خریدن یک بلیت برای رفتن به جایی که تا به حال از آنجا دیدن نکرده اند، ایده ای بی نظیر است. چنین هدیه هایی خاطراتی را رقم می زنند که تا مدتها در ذهن صاحب هدیه، باقی می ماند. رویدادهای ورزشی نیز به نوبه خود جالب هستند.

به عنوان مثال، برخی از مردم برای شرکت در مسابقات جام جهانی حتی برخی از وسایل زندگی شان را می فروشند. اگر شرایط مهیا باشد و فرد مورد علاقه تان طرفدار چنین مناسبت هایی باشد، می توانید چنین رؤیایی را برایش محقق کنید.


بازی ها (داخل و خارج از خانه)


خریدن یک صفحه شطرنج یا بازی پازل یا جدول کلمات زمانی که فردی که دوستش دارید به چنین بازی هایی علاقه دارد، انتخاب خوبی است. معمولا کودکان و نوجوانان طالب چنین هدیه هایی هستند. ماشین اسباب بازی و یا پلی استیشنها نیز هدیه های بسیار خوبی به شمار می روند. اگر بازی های خارج از منزل در نظرتان است، خریدن یک دوچرخه یا یک جفت اسکیت میتواند گزینه مناسبی باشد.


نکته اصلی


تا زمانی که هدیه ای که می خرید برای صاحب هدیه کاربرد داشته باشد، هیچ محدودیتی در انتخاب هدیه وجود ندارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده