مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بیداری و بی خوابی

بیداری و بی خوابی

روان نفس که گرداننده ی حس و حرکت است،به جایی برمیگردد که از آنجا شروع کرده و وسايل حسی و جنبشی را رها می کند.این وسایل بدون وجود روان نفس از کار دست می کشند.روان نفس در بازگشت به سمت مبدأ فقط از وسایلی به صورت کامل دست نمی کشد که برای ادامه زندگی نباید بی کار بمانند و کار آن ها باید مداوم و همیشگی باشد،مثل ابزار و آلات تنفسی.پس این حالت بازگشت روان به منشأ و از کارافتادن وسایل حرکت و حس را خواب می گوییم.


بیداری و بی خوابی


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

بیداری حالتی است که روان نفس جانداران مشغول به کار انداختن وسایل حسی و جنبشی می گردد.بی خوابی حالتی است که بیداری بیش از حد می باشد. 


بی خوابی علل مختلفی دارد:


1)علت آن گرمی و خشکی طبیعت به خاطر گرمی آتشین روان است. 

2)شاید رطوبت بورکی به مغز برسد و باعث بی خوابی شود. 

3)درد و فکر کردن زیاده از حد که باعث بی خوابی می شود.

4)سوءهضم و پر شدن معده از غذای بیش از حد. 

5)روشن بودن مکان خواب برای کسانی که آمادگی به بی خوابی دارند. 

6)خوردن چیزهایی که بادزا هستند و خلط ها را آشفته می کنند و باعث خواب های ترسناک و کابوس می شوند،مثل باقلا و غیره. 

7)در انسان تب دار بخارهای خشک به سمت مغز می روند و باعث بی خوابی می شوند. 

8)ورم سودایی یا سرطانی اطراف مغز.


علامت انواع بی خوابی ها


_اگر همراه بی خوابی،حواس سبک،سر سبک،چشم و زبان و بینی خشک شوند و سر گرم و سرد نباشد،نشان از این است که بی خوابی از خشکی ساده است.


_اگر بی خوابی از گرمای همراه با خشکی باشد،علامت های نام برده،خشکی است.افزون بر آن ها التهاب و سوزش دارد و شاید تشنگی نیز در پی داشته باشد و بیخ چشم ها بسوزد. 


_اگر همراه بی خوابی،بینی مرطوب و ریزش اشک و احساس مقداری سنگینی در سر و زود از خواب پریدن باشد،نشان از اخلاط بورکی است که باید عمر بیمار را نیز در نظر گرفت. 


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

_اگر بی خوابی به علت روشنایی مکان یا غذا باشد،علتش همین دو علت است.


_اگر بی خوابی به علت درد یا فکر زیاد و تب شدید باشد،سبب و علامت یکی است.


درمان:


اگر علت بی خوابی خشکی مزاج باشد،باید غذای مرطوب خورد و شست و شوی معتدل داد.اگر حمام رفتن باعث خواب نشود،بیمار طبیعتی معتدل ندارد و خشکی یا خلط های بد برطبیعت او مسلط شده اند و بر اثر حمام رفتن خلط ها برانگیخته می شوند.پس باید چنین شخصی از فکر کردن و خسته شدن دوری کند و بخوابد تا آرامش یابد و سرش را به روغن های عرق آور بمالد و افزون بر این ها خوب است که کف پا را ماساژ دهد.

اگر بی خوابی به علت گرمی باشد،باید داروهای فوق را استفاده کند و همچنین داروهایی همچون تراشه ی کدو،خرفه،لعاب اسفرزه،هفت بند،همیشه بهار و غیره به کار برد.

_اگر بی خوابی به علت درد باشد،باید از داروهای مسکن استفاده کند.

_اگر بی خوابی بر اثر تب باشد،باید به بیمار شربت کدکنار یا پوست خشخاش داد.همچنین باید بر روی خود آب بپاشد و داروهای آبکی استفاده کند و به گیجگاه و پیشانی،روغن خشخاش و کاهو بمالد.

_همچنین برای این مورد می توان قرص زعفران را در افشره ی خشخاش یا گلابی که خشخاش را در آن جوشانده اند یا آب کاهو مخلوط کنند و به پیشانی بمالند.

_همچنین می توان دارچین ختایی،افیون و زعفران را در روغن گل سرخ حل کرد و بینی را به آن مالید و همچنین از پوست خشخاش و ربشه ی مهرگیاه دارو درست کنند و بر گیجگاه بمالند و آن را بو کنند،هرکس از این داروها به مقدار یک گاودانه بخورد،خواب ملایمی خواهد داشت.

_اگر خلط غلیظ بالا رود و باعث بی خوابی شود باید شاه افسر و بابونه را بر پیشانی بگذارند. 

_اگر انسان تب دار یا غیر تب دار دچار بی خوابی شود،باید دست و پاهای او را آن قدر محکم ببندند که دردش آید و چراغی نزد او بگذارند و مردم پیش او صحبت کنند و به یک باره بندها را باز کنند و چراغ را خاموش کنند و همه ساکت شوند که خوابش ببرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده