بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آداب روزمره

آداب روزمره

به دیگران خیره نشوید. زل زدن به دیگران و چشم چرانی نوعی تعرض به ديگران محسوب می گردد. 


سه کلمه جادویی را به یاد داشته باشید و هر روز آن ها را به کار ببرید: لطفا، متشکرم، ببخشید. 



نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

هر چه بیشتر قسم بخورید تا حرفتان را ثابت کنید، باور دیگران را نسبت به خود کاهش داده اید.


فکر نکنید ادب تنها در مواقعی به خصوص به کار گرفته می‌شود. ادب همیشه و در همه حال باید همراهتان باشد. جزو افرادی نباشید که ادب را تنها در حضور چند شاهد به کار می گیرند. از همین الان تصمیم بگیرید و ادب و نزاکت را به بخشی از وجود خودتان تبدیل کنید.



اگر از کسی خوشتان نمی آید و از رفتارش ناراحت هستید نباید شأن و منزلت خود را تا سطح اجتماعی آن فرد تنزل دهید. مودب و با نزاکت باشید. این بهترین راه اثبات برتری شما نسبت آنهاست.


به اشتباهات دیگران نخندید. یکی از بدترین کارهایی که کسی می تواند انجام دهد خندیدن به اشتباهات لفظی ديگران است. متشخص باشید و از کنار اشتباهات دیگران مودبانه بگذرید و به روی خود نیاورید که متوجه چیزی شده اید. اوج اصالت و فرهنگ خود را نشان میدهید وقتی در قبال اشتباه لفظی فرد مقابل خود را به نشنیدن میزنید.



پیش از آنکه اظهار عقیده ای بکنید، اجازه دهید صحبت دیگران به پایان برسد. میان صحبت کسی پریدن نشانه بی نزاکتی و برخوردار نبودن از مهارت های اجتماعی فرد است. اگر نمی خواهید خودبین و ازخودراضی به نظر آیید، هیچ گاه صحبت کسی را قطع نکنید و هرگاه ناچار به انجام این کار شدید حتماً با گفتن جمله «معذرت می خواهم»، اقدام به انجام آن کار کنید. 



زمان عصبانیت کنترل خودتان را به دست گیرید زمانی که شما کنترل اعصاب خود را از دست می دهید و به همه نشان می دهید قادر به کنترل و احساسات و هیجانات خود نیستید. دهانتان خشک می شود و آنچه که از دهانتان در می رود کنترل نشده و گاه آن چیزی نیست که می خواهید بگویید. 



با کسانی که به شما خدمت میکنند مودب برخورد کنید. به فروشندگان، رانندگان تاكسی، مهماندارها، خدمتکاران منزل و تمامی کسانی که کارهای خدماتی برای شما انجام میدهند احترام بگذارید. نيازی نیست با آنها دوستی کنيد. فقط رفتاری بکنید که درخور شان شما باشد.



آب دهان نیاندازید. اغلب مردها این کار را بطور ناآگاهانه انجام می‌دهند. آب دهان انداختن بسیار زننده است و بی شخصيتی فرد را میرساند. هیچگاه آب دهان نیندازید مگر آنکه بخواهید ثابت کنید انسان بی نزاكتی هستيد.



همواره حواستان باشد که هنگام صحبت کردن با کسی پشتتان را به فرد ديگری نکنيد. در صورت مجبور بودن حتما عذرخواهی كنيد!


تبلت و تلفن همراه جزو وسایل شخصی هستند، بدون اجازه به آنها دست نزنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده