بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه از نردبان استفاده کنیم؟

چگونه از نردبان استفاده کنیم؟

به طور معمول در خانه‌تکانی‌های شب عید، نردبان تبدیل به یکی از ملزوماتی خواهد شد که نبود آن موجب می‌شود نظافت قسمت‌های فوقانی خانه از دسترس خارج گردد.


بنابراین در این روزها، وجود یک نردبان در هر خانه‌ای ضروری به نظر می‌رسد، اما چه نردبانی بخریم؟ چه نکاتی را هنگام استفاده از آن رعایت کنیم؟ در صورت سقوط از نردبان چه کنیم؟



مناسب‌ترین نردبان، نوع دوطرفه آن است.


چنانچه این نردبان از نوع کشویی بوده و وزن آن سبک و مناسب باشد بیشترین ایمنی و کارایی را خواهد داشت. البته در صورت نبود نردبان دوطرفه استفاده از نردبان‌های یکطرفه هم کارگشا خواهد بود.



توصیه‌های نردبانی


نردبان را متناسب با نوع کار انتخاب کنید. نردبانی بخرید که قدرت تحمل وزن شما را داشته باشد. زمینی که نردبان روی آن قرار گرفته باید سفت و هموار باشد. قبل از استفاده از نردبان به سالم و محکم بودن پله‌های آن توجه کنید.



اگر از نردبان کشویی استفاده می‌کنید، ارتفاع آن را ۳ پله بلندتر از محل دسترس تنظیم و ۲ طرف آن را قفل کنید. از ۳ پله آخر نردبان استفاده نکنید. ایستادن روی پله‌های بالایی تعادل شما و نردبان را برهم زده و احتمال سقوط را زیاد می‌کند.



هنگام بالا و پایین رفتن از نردبان، پایه‌های آن را با ۲ دست بگیرید و از حمل بار یا ابزار اضافی اجتناب کنید. از ایستادن و نگهداشتن طولانی‌مدت اشیای سنگین روی پله نردبان اجتناب کنید. برای ایجاد تعادل هنگام استفاده از نردبان پای خود را درست وسط پله‌ها قرار دهید.



از قرار دادن نردبان فلزی روی سیم‌های برق اجتناب کنید. برای جلوگیری از پوسیدگی و زنگ‌زدگی پایه‌ها و پله‌ها، سطح نردبان‌های فلزی را با رنگ و نردبان‌های چوبی را با روغن بپوشانید. سعی کنید نردبان را ۲ نفره جابه‌جا کنید و از چرخش ناگهانی و دویدن در موقع حمل نردبان بپرهیزید.



ایمنی نردبان‌های یکطرفه


از تکیه دادن نردبان به اجسام متحرک، سطوح شیشه‌ای و پلاستیکی بپرهیزید. هرچه فاصله پایه نردبان به تکیه‌گاه یا دیوار کمتر باشد، شیب نردبان بیشتر خواهد شد. فاصله پایه نردبان از تکیه‌گاه باید حداقل یک‌چهارم ارتفاع تکیه‌گاه نردبان باشد.



ایمنی نردبان‌های دوطرفه


مطمئن شوید فضای کافی برای باز شدن کامل نردبان وجود دارد. قبل از بالارفتن از نردبان از سالم بودن زنجیر نگهدارنده بین ۲ پایه اطمینان حاصل کنید. از کار کردن به پهلو خودداری کنید. هر دو پا را طی کار روی یک پله نگه دارید.



اگر از نردبان سقوط کردید. 


شکستگی دست، پا و ستون فقرات، کوفتگی ماهیچه‌ها، پیچ‌خوردگی و دررفتگی مفصل‌ها از شایع‌ترین آسیب‌هایی است که در اثر سقوط از نردبان اتفاق می‌افتد.



در صورتی که مصدوم بیهوش است از حرکت دادن او جدا اجتناب کنید، چراکه ممکن است آسیبی به ستون فقرات او وارد شده باشد. یک حرکت نابجا موجب آسیب نخاعی و ناکارآمدی اندام‌های حرکتی مصدوم تا آخر عمر خواهد شد.



اگر هم مصدوم هوشیار است و درد زیادی دارد، باز هم او را تکان ندهید و از او بخواهید که حرکت نکند. استخوان‌های شکسته را در همان وضعیت با آتل ثابت کرده و بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده