مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 5 مهارت برای داشتن موفقیت شغلی

5 مهارت برای داشتن موفقیت شغلی

هر کسی در بيزنس اين توصيه را بارها و بارها شنيده است که بايد حساب و کتابتان دقيق باشد. متاسفانه، ارائه اين توصيه آسان و عمل کردن به آن دشوار است.



آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

شايد اگر بخواهيم به مهمترين مهارت موفقيت در کار اشاره کنيم، غلبه بر احساسات و خصوصيات و عادات اخلاقی منفی باشد. اما مهارت‌های ديگری نيز هست که با يادگيری آن می‌توانيد به موفقيت‌های قابل‌ توجه‌تری در زندگی شغلی خود دست پيدا کنيد.


در زير به 5 مورد از مهمترين آنها اشاره می‌کنيم:


1. برای انجام کارها کمک بگيريد.


ياد گرفتن مرز ظريف بين هدايت کردن و محول کردن کارها يکی از سخت‌ترين مهارت‌هاست. ميل طبيعی بسياری از ما اين است که می‌خواهيم همه کارها را خودمان انجام دهيم که مطمئناً غيرممکن است.



بايد مدام خودتان را چک کنيد. مطمئناً خيلی از ايدآل دور هستيد. وقتی از چند نفر ديگر در کارتان کمک می‌گيريد، موفقيت بيشتری در انتظارتان خواهد بود. همانطور که از قديم می‌گويند: يک دست صدا ندارد.


2. تدريجی پيشرفت کنيد. 


افکار و اعتقادات زيادی درمورد رشد و پيشرفت فردی وجود دارد. بعضی از آن مکتب‌های فکری اعتقاد دارند که يا بايد کاری را بزرگ شروع کنيد، يا اصلاً شروع نکنيد.



شايد راحت‌ترين رويکردی که بتوانيد در زندگی الگو قرار دهيد، اين باشد که محصولات و خدمات خود را به صورت تدريجی و با پيشرفت تدريجی ايجاد کنيد.


کوچک شروع کنيد و تاجايی که ممکن است کم‌ هزينه کنيد و خواهيد ديد که خيلی زود موفقيت نصيبتان می شود. اما خيلی زود بايد چيزهايی که به دردتان نمی‌خورد را از کارتان بيرون کنيد.



اگر اين رويکرد را انتخاب کنيد، احتمال و خطر اينکه راه اشتباه را برويد و وقت و هزينه زيادی را صرف آن راه اشتباه بکنيد کمتر خواهد شد.



همچنين با اين روش می‌توانيد در مدت زمان انجام کار وقت برای تحقيق بيشتر داشته باشيد. ياد می‌گيريد که مشتری شما چه می‌خواهد و همان‌ها را وارد کارتان خواهيد کرد.



3. شب‌ها قبل از خواب به مشکلات کارتان فکر کنيد. 


خيلی وقت‌ها توصيه‌هايی را می‌شنويد که می‌گويد بايد مشکلاتتان را دور از ذهنتان نگه داريد، مخصوصاً شب‌ها که می‌خواهيد استراحت کرده و کمی بخوابيد. اما برای حل مشکلات کاری، خلاف اين موثر است. سعي کنيد 15 دقيقه قبل از اينکه وارد رختخواب شويد، پشت ميز کارتان بنشينيد و به مشکل کاريتان فکر کنيد. بعد از اينکه فکر کردنتان تمام شد، آن وقت به رختخواب برويد.



ذهن ناخودآگاه در زمان خواب فعال است. فکر کردن به يک مشکل کاری قبل از خواب، باعث می‌شود ذهن ناخود آگاهتان را مجبور کنيد به آن مشکل فکر کند.


گاهی اوقات وقتی صبح از خواب بيدار می‌شويد، راه‌حل آن مشکل در ذهنتان خواهد بود.


4. با سيستم کامپيوترتان مثل يک خط توليد کارخانه رفتار کنيد.


برای ميليون‌ها نفر در سراسر جهان، کامپيوتر بزرگترين تجهيزات موجود برای کار آنهاست. بدون يک سيستم کامپيوتر، خيلی از کارها قابل انجام نيستند.



اما چرا باز هم خيلی از ما با کامپيوترهايمان درست برخورد نمی‌کنيم؟

بيشتر وقت‌ها فراموش می‌کنيم از اطلاعاتمان کپی بگيريم. به تعميرات آنها رسيدگی نمی‌کنيم. فايل‌هايمان به هم ريخته و نامنظم هستند. معمولا تازمانیکه مشکلی ايجاد نشده، سيستم کامپيوترمان را ناديده می‌گيريم و آن وقت است که آن مشکل به يک بحران حل‌نشدنی تبديل می‌شود. 



مسئله‌ای که بايد به خاطر داشته باشيد اين است که تعميرات و رسيدگی منظم سيستم کامپيوتری، توليد شما را مرتب‌تر و بيشتر خواهد کرد.


5. وانمود کنيد يک بخش حسابداری داريد.


هر کسی در بيزنس اين توصيه را بارها و بارها شنيده است که بايد حساب و کتابتان دقيق باشد. متاسفانه، ارائه اين توصيه آسان و عمل کردن به آن دشوار است.



يکی از دلايل اينکه خيلی از کسانی که به تازگی کار يا بيزنسی را شروع می‌کنند از حسابداری کتبی وضعيت کارشان خودداری می‌کنند اين است که فکر می‌کنند ممکن است اعداد به دست آمده از حساب‌هايشان جور نباشد يا سود خوبی را به آنها نشان ندهد.



اما اين آمار و ارقام و حساب و کتاب‌ها هيچ وقت بهتر نمی‌شود مگر اينکه شهامت لازم برای مواجه شدن با آنها را داشته باشيد.



بزرگترين چالش شما ممکن است گذشتن از سد احساسی باشد. برای غلبه بر آن سد، می‌توانيد وانمود کنيد يک بخش حسابداری داريد و خودتان نيستيد که مستقيماً به حساب و کتاب‌ها رسيدگی می‌کنيد. يعنی اگر شکست و ضرر و اشتباهی را متوجه شديد، حس کنيد تقصير شما نبوده است.


رسيدگی به حساب و کتاب‌ها يکی از مشخص‌ کننده‌ترين فعاليت‌هاست. با آن کار می‌توانيد چيزهايی را در کارتان ببينيد و متوجه شويد که قبلا نمی‌ديديد و روی سوددهی خود تمرکز کنيد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده