بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قرص ورزش برای درمان افسردگی

قرص ورزش برای درمان افسردگی

ممکن است در آینده نزدیک بتوان احساس سرخوشی ایجاد شده توسط ورزش را با قرصی که یک ژن خاص در مغز را تحت تاثیر قرار می دهد شبیه سازی کرد.


متخصصان دانشگاه ییل (Yale) می گویند:


"آزمایشهای انجام شده بر روی موش می تواند نشان دهد که چرا ورزش مکرر و مداوم می تواند به افرادی که دچار افسردگی هستند کمک کند".


این کارشناسان در مقاله ای در نشریه نیچر مدیسین نوشته اند:

"این موضوع می تواند به یافتن داروهای موثرتر منجر شود".


در بریتانیا، سازمان های خیریه ای که در زمینه بهداشت روحی افراد سرمایه گذاری و فعالیت می کنند، همواره برنامه های تمرینات ورزشی را به عنوان یک راه رفع افسردگی توصیه کرده اند.


هرچند واضح است که ورزش کردن روحیه افراد را بهتر می کند اما دلیل این موضوع هنوز به طور واضح مشخص نشده است.


تمرکز این تحقیق تازه بر روی منطقه ای از مغز به نام هیپوکمپوس است که در حال حاضر هم تولید کنندگان داروهای ضد افسردگی از اهمیت آن آگاهند.


گروه پژوهشگران دانشگاه ییل آزمایشی را ابداع کردند تا دریابند کدام ژن ها در این ناحیه از مغز در حین ورزش فعال تر می شوند و در این آزمایش ها ژنی بنام VGFیافته شد.


این ژن با یک عامل رشد شیمیایی در ارتباط است که در رشد سلول های عصبی نقش ایفاء می کند.


پیدا شدن این ژن و خواص آن با فرضیه این پژوهشگران تطابق داشت که برای رفع افسردگی، تنها تغییر در مواد شیمیایی اطراف سلول ها کافی نیست و لازم است ساختار و ارتباطات میان سلول های مغز هم تغییر کند.


گام بعدی ساختن نسخه ای از این ماده شیمیایی و آزمایش آن بر روی موش بود. و در این آزمایش ها تاثیراتی بر رفتار موش ها دیده شد که تقریبا معادل استفاده از داروی های ضد افسردگی در انسان بود.


پژوهشگران معتقدند دارویی که بر اساس VGF ساخته شود احتمالا درجه تاثیر بسیار بالاتری نسبت به داروهای موجود ضد افسردگی خواهد داشت.


مارکوس رابرتز، رئیس موسسه Policy at Mind گفت در حال حاضر باید پزشکان استفاده از تمرین های ورزشی را بعنوان روشی جهت درمان مسائل روحی توصیه کنند.


او می گوید:

"تحقیقات موسسه ما نشان داده است که ورزش در هوای آزاد می تواند احساس افسردگی را کاهش دهد و با القاء حس دستیابی به یک موفقیت، اعتماد به نفس را نیز افزایش دهد.

شواهد تائید کننده این موضوع به اندازه ای افزایش یافته است که می تواند باعث شود به کارگیری ورزش برای رفع افسردگی، یک روش درمانی بالینی قلمداد گردد".

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده