بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه باید خواند و چگونه؟

چه باید خواند و چگونه؟

وقتی که روی میز خود با کوهی از نامه و کاغذ روبه رو می شوید که اغلب روزها به دست شما می رسد، احتمالا با خود می گویید: "غیر ممکن است که بتوانم همه اینها را بخوانم و به کارهای دیگر نیز برسم".


شیوه خواندنی که در مدارس تدریس می شود برای همان موقعیت مناسب است، اما برای کسی که باید در مدتی کوتاه مطالب زیادی را مطالعه و همه را درک کند و چیزی را فراموش نکند، روش چندان مفیدی نیست.


تحقیقات نشان داده اند اغلب افرادی که خواندن سریعتر را می آموزند، درک بیشتری از مطالب نیز پیدا می‌کنند. برای کمک به شما در این مورد هیچ نوع قاعده معجزه آسایی وجود ندارد. لازمه این کار، همچون اغلب مهارتها، آن است که تمرین کنید و قدری از وقت ارزشمند خود را به این کار اختصاص دهید. لازم است یاد بگیرید چگونه مطالبی را که باید با دقت بیشتری مطالعه شوند از میان آنهایی که فقط درک کلی در موردشان کافی است، تشخیص دهید. 

یا گزارشهایی را انتخاب کنید که فقط باید درک شوند و لازم نیست جزئیات آن را به خاطر بیاورید.


ممکن است با کمک گرفتن از افراد دیگر بتوانید از حجم کاری که اکنون انجام میدهید بکاهید. مثلا منشی یا دستیار شما می تواند نامه های روزانه یا بسیاری از مجلات و آگهی های تبلیغاتی را که به طور مرتب از طریق پست دریافت می شوند مرور کند و نکات و مقالات مورد علاقه شما را علامت گذاری نماید. این کار باعث می شود که شما از زحمت مرور آنها به خاطر احتمال وجود مطلبی خواندنی معاف شوید و کارمندانتان نیز از آخرین جریانات، مطلع گردند.


در مورد مطالبی که باید دقیقا خوانده شوند، شاید نیاز چندانی به افزایش سرعت خواندن به میزان زیاد نباشد. اما مهمتر از آن این است که مطمئن شوید در محیطی سازگار، بدون گسیختگی، آرام و راحت نشسته اید؛ به طوری که فکرتان آسوده باشد و برای پذیرش مطالب مورد مطالعه آمادگی بیشتری داشته باشید.


تاکنون مطالب زیادی درباره تندخوانی نوشته شده است. کتابها، دوره ها و سمینارهایی وجود دارند که شما را در تشخیص مشکلات خواندن خود یاری می دهند و پیشنهاد هایی برای غلبه بر آنها ارائه میکنند.


اغلب مدیرانی که از این فنون استفاده کرده اند اکنون از مطالعه لذت می برند و دیگر آن را به عنوان یک کار و زحمت تلقی نمیکنند و می توانند برای لذت، مطالعه کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده