بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آداب پوشش در مجامع رسمی

آداب پوشش در مجامع رسمی

لباس و پوشش ظاهری نقش بسیار مؤثری در برقراری روابط دارد. انسانها معمولا در اولین برخورد با طرف مقابل خود به اولین چیزی که توجه جدی دارند پوشش ظاهری و سرو وضع اوست. همین مسئله می تواند زمینه را برای پذیرش بهتر شما توسط طرف مقابل فراهم کند. به هر حال آنچه که اهمیت دارد لوکس و شيک بودن نیست بلکه نظم و نظافت لباس مهمتر است؛ به همین خاطر لباس شما باید اتو شده و بدون لک باشد. پیراهنتان نیز باید تا جای ممکن رنگ روشنی داشته باشد. 


پوشش كلی یک مرد در مراسم رسمی، کت و شلوار است که معمولا باید از رنگهای تیره انتخاب شود. جورابها از رنگ خاکستری و كفشها بايستی غالبا واکس زده و مشكی باشند. لازم است که رنگ کفشها با رنگ پیراهن و دیگر ملزومات ظاهری شما، هماهنگی داشته باشد. 

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

بدنتان نیز باید معطر و موها، اصلاح شده و مرتب باشند.


بطور كلی هرگز نباید در مجامع رسمی پاهایتان را از کفش ها بیرون بیاورید. همیشه باید متوجه باشید که دیگران به پوشش ظاهری شما حساس هستند و با توجه به آن در مورد شما و کارتان قضاوت می کنند.


فرم لباس رسمی


معمولا فرم لباس برای میهمانی ها در دعوت نامه ذکر می شود. اگر به هر دلیلی در دعوت نامه فرم لباس ذکر نشده باشد؛ در آن صورت بهتر است به موارد زیر توجه شود:


کت و شلوار

برای میهمانی های صبحانه، می توان هر کت و شلواری را که رنگ غیرعادی نداشته باشد پوشيد. در صورتی که این میهمانی به مناسبت جشن ملی و یا به افتخار رئیس جمهور و یا وزیر امور خارجه کشوری برگزار شود، بایستی حتما از کت و شلوار تیره رنگ استفاده کرد.


پیراهن 

توصیه می شود در تمام میهمانی های رسمی، پیراهن سپید رنگ بپوشید. 


كفش 

توصيه می شود كفش مشکی رنگ بپوشد. البته در فصل تابستان با کت و شلواری که تیره رنگ نیست، می توان کفش رنگی پوشید. اما فراموش نکنید که در میهمانی ها نباید دمپایی یا صندل به پا کرد. معمولا در میهمانی ها از کفش چرمی یا جیر با پاشنه استفاده می کنند. به هیچ عنوان نباید در میهمانی ها کفش ورزشی یا کفشی با تخت کائوچویی و پلاستیکی به پا کرد.


کلاه

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

اگر از کلاه استفاده می کنید به زمان و فصل توجه داشته باشید. در بهار و تابستان از کلاه رنگ روشن و در پاییز و زمستان از کلاه تيره (مشکی) استفاده کنید. سعی نمائید کلاه با جنس مخمل بپوشيد.


در هنگام خرید کت و شلوار مردانه به چه چیزهایی باید دقت کنیم؟


شاید شما اصلا اهل خرید کت و شلوار نيستيد و هميشه لباس های اسپرت بر تن می کنید. اما به یاد داشته باشید که برای رفتن به عروسی و جشن فارغ التحصیلی و یا هر مراسم رسمی دیگری باید کت و شلوار بر تن داشته باشید.


برخی از نکاتی که قبل از خرید کت و شلوار باید به آن ها توجه کنید:


پیش از اینکه دست به خرید شوید، ابتدا سایز خود را بشناسيد. برای این کار دور سینه، سرشانه، اندازه دست ها و ... را به کمک یک متر ساده اندازه گیری نمایید. هرگز در فرآیند اندازه گیری، سایز خود را غیر واقعی اندازه گیری نکنید. حبس کردن نفس در سينه، بیش از اندازه صاف ایستادن و ... همگی جز خطاهای اندازه گیری به شمار می آیند. به یاد داشته باشید که خرید کت های کوچک و یا بزرگتر از سایز شما، باعث بر هم خوردن ظاهرتان می گردد.


سرشانه ها

برای اندازه گیری سرشانه، حتما از انتهایی ترین نقطه تا انتهایی ترین نقطه در سمت دیگر را اندازه گیری نمایید و هرگز کت هایی که سرشانه های تنگ و یا گشاد دارند را خریداری نکنید.


طول شلوار

برای اندازه گیری طول شلوار از قسمت داخلی شلوار (لبه خشتک) تا پایین ترین نقطه را اندازه گیری نمایید. به یاد داشته باشید شلواری که انتخاب می کنید به خصوص برای مراسم رسمی چون عروسی، مصاحبه و ... باید بلند بوده و بر روی کفش شما قرار گیرد. البته امروزه شلوارهای کوتاهی برای تابستان مد شده است که اصلا جنبه رسمی ندارند.


طول آستین ها

بسته به مناسب های مختلف کارشناسان مد و لباس اعتقاد دارند که باید یک چهارم اینچ از آستین پیراهن، از زیر کت بیرون باشد.


با اینحال خیلی نگران نباشید. فقط به یاد داشته باشيد که آستین پیراهنتان اندازه باشد. طول شلوار و سایز مناسب کت خود را درست انتخاب کنيد.

مطمئنا با این فاکتورها شما نیز یک مرد جذاب خواهید شد


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده