بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه با روتر دوم، شبکه وای فای قوی تری بسازیم؟

چگونه با روتر دوم، شبکه وای فای قوی تری بسازیم؟

روترهای بی سیم تا زمانی که خانه شما چندان بزرگ نباشد به خوبی وظیفه خود را انجام می دهند. اما اگر خانه شما بزرگ باشد شعاع تحت پوشش امواج بی سیم روترها نمی تواند اینترنت را به تمام نقاط خانه برساند و ممکن است افرادی که با فاصله زیاد از روتر به شبکه متصل هستند، ارتباط آنها دائما قطع و وصل شود. شما با استفاده از یک روتر دوم به عنوان افزایش دهنده برد سیگنال می توانید شعاع تحت پوشش شبکه خود را به دو برابر افزایش دهید.


مراحل اصلی انجام کار


ابتدا روتری را که می خواهید از آن به عنوان افزایش دهنده قدرت سیگنال استفاده کنید به وسیله یک کابل اترنت Cat5 به یکی از پورت های LAN روتر و طرف دیگر آن را به پورت اترنت موجود در کنار لپ تاپ خود متصل کنید. سپس یک سنجاق قفلی یا گیره کاغذ را به داخل حفره reset روتر وارد کنید. معمولا حفره reset در پشت روتر و در کنار محل اتصال آداپتور برق قرار دارد. ریست کردن روتر تنظیمات آن را به حالت کارخانه ای باز می گرداند و این کار باعث میشود شما بتوانید به آسانی به رابط گرافیکی روتر دسترسی داشته باشید و تنظیمات آن را از ابتدا انجام دهید.


نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

برای دسترسی به رابط گرافیکی روتر، آدرس آی پی پیشفرض آن را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید. اگر شما آدرس آی پی پیشفرض را نمی دانید، به سایت TechSpot.com مراجعه کرده و از فهرست موجود، آدرس های رایج مربوط به روترها را مشاهده کنید. برای مثال اگر شما از یک روتر دی لینک استفاده می کنید، آی پی 192/168/1/1 را در نوار آدرس وارد کرده و بعد کلید اینتر را فشار دهید تا به صفحه ورود تنظیمات روتر خود وارد شوید.


شما برای وارد شدن به صفحه اصلی تنظیمات روتر باید اطلاعات پیش فرض ورود را نیز وارد کنید. اگر اطلاعات پیش فرض ورود مربوط به روتر خود را نمی‌دانید به سایت RouterPasswords.com مراجعه کرده و نام های کاربری و کلمات عبور متداول رامشاهده کنید.


بعد از ورود به صفحه تنظیمات روتر گزینه DHCP server را پیدا کرده و با انتخاب گزینه Disabled آن را غیرفعال کنید. مكان قرار گیری تنظیمات DHCP server در مدل های مختلف روتر متفاوت است، اما اغلب تولید کنندگان معروف این تنظیمات را در صفحه Basic Settings قرار می دهند. گزینه SSID (نام شبکه روتر) را پیدا کرده و آن را به نام روتر اصلی شبکه خود تغییر دهید. از آنجا که SSID تنها روی کامپیوترهایی که به صورت بی سیم به شبکه متصل می شوند تاثیر گذار است، معمولا تنظیمات SSID در صفحه Wireless Setup رابط کاربری قرار دارد.


بخش گذرواژه مربوط به امنیت روتر را پیدا کرده و آن را به گذرواژه روتر اصلی خود تغییر دهید. به روز رسانی SSID و گذرواژه به کامپیوترها اجازه می‌دهد بدون مشکل از روتر اصلی به گسترش دهنده متصل شوند. در نهایت روی گزینه Save Settings کلیک کنید تا تنظیمات روتر شما به روزرسانی شود. حالا کابل اترنت را از روتر و کامپیوتر جدا کنید. سپس ایک سر کابل اترنت را به پورت LAN روتر اصلی و سر دیگر کابل اترنت را به پورت WAN روتر گسترش دهنده سیگنال متصل کنید. گسترش دهنده سیگنال را با فاصله تقریبی 10 متری نسبت به روتر اصلی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که امواج شبکه به تمام نقاط خانه شما ارسال می شود.


نکاتی که باید در نظر داشته باشید


 معمولا متداول است که کاربران از یک برند روتر یا حتی از یک مدل مشابه استفاده می کنند. سازندگانی مثل لینک سیس، ایسوس و دی لینک معمولا از یک آدرس آی پی یکسان برای تمام روترهای خود استفاده می کنند. اگر شما روترهای خود را با یک آی پی یکسان تنظیم کرده اید، باید به طور دستی آدرس آی پی روتری که به عنوان گسترش دهنده سیگنال از آن استفاده می کنید، را تغییر دهید.


برای انجام این کار به رابط گرافیکی صفحه تنظیمات وارد شده و گزینه Local IP address را پیدا کنید، سپس آخرین عدد آن را به یک شماره دیگر تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید از دو آدرس آی پی یکسان در یک شبکه استفاده کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده