مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پنج راه فوق العاده صرفه جویی در زمان

پنج راه فوق العاده صرفه جویی در زمان

در این نوشتار، ایده هایی برای صرفه جویی در زمان ارائه می کنیم که می توانید در زندگی شخصی خود از آنها استفاده کنید.


1. همه چیز را یکباره بخرید. 

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

وقتی به خرید می روید، همه خریدهای خود را یکباره انجام دهید. اینکه یک روز از یک فروشگاه خرید کنید و فردا از فروشگاهی دیگر خرید کنید، کار اشتباهی است. یک بار که بیرون رفتید تمام خریدهایتان را انجام دهید و بعد به خانه باز گردید.


در ضمن، بهترین زمان برای خرید خواروبار، بعدازظهر و عصر روزهای جمعه است. چرا؟ چون بیشتر فروشگاه ها اجناس تازه و جدیدشان را در روز شنبه در قفسه ها قرار می دهند. شنبه ها معمولا فروشگاه شلوغ تر می شود؛ اما اگر جمعه ها به خرید بروید هم از شلوغی فرار کرده اید و هم اجناس تازه نصیبتان شده است. 


2. رفت و آمدهایتان را با هم جمع کنید.

وقتی چند جا کار دارید که باید همگی انجام شوند، آنها را با هم جمع کنید و یک باره بروید و همه را انجام دهید. اگر بخواهید یکی را امروز و یکی را فردا انجام دهید، برای تمرکز و شروع کار و همچنین رفت و آمد، زمان زیادی از دست می دهید. 


3. زمان بقیه را هدر ندهید.

از خودتان بپرسید: "من چه کار می کنم که زمان بقیه را هدر میدهم؟". 

هدر دادن زمان بقیه معمولا عمدی نیست و بیشتر اوقات ناشی از این است که به میزان ارزشمند بودن زمان آنها فکر نمی کنید. ما اغلب زمان بقیه را به خاطر بی ملاحظگی هدر می‌دهیم.

اگر شما رئیس یا مدیر شرکتی هستید که افرادی در آنجا به شما گزارش می دهند، سعی کنید زمان کارکنان خود را با دیر رسیدن به جلسات هدر ندهید.


هرچه شما برای زمان کارکنان خود احترام بیشتری قائل شوید، آنها بیشتر احساس می کنند که فرد مهم و ارزشمندی هستند. همین امر برای زندگی شخصی شما هم صدق می کند. برای وقت دوستان و اعضای خانواده خود هم همین قدر ارزش قائل شوید.

از خودتان بپرسید: "چطور وقت رئیسم را هدر میدهم؟ همکارانم چطور؟ زیردستانم؟ همسرم؟ بچه هایم؟ بقیه؟".


و سپس تلاش کنید از انجام این کار اجتناب نمایید. اگر کنجکاو هستید، بروید و از بقیه این سؤال را بپرسید؛ بگویید: "من چه کار می کنم که زمان شما را هدر میدهم؟ چطور می توانم طرز استفاده ام از زمان را تغییر دهم تا برای شما کارآمدتر شود؟". 

از جوابی که می گیرید متعجب نشوید!


چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

4. وقت شناس باشید. 

تنها دو درصد از افراد همیشه وقت شناس هستند. این افراد را همه به رسمیت می شناسند و به آنها احترام می گذارند. وقت شناسی نشانه ادب است. خودتان را عادت دهید که همیشه به موقع سر قرارهایتان حاضر شوید. به یاد داشته باشید که اگر زود نمی رسید، حداقل دیر نرسید. 


چیزی به اسم "با کلاس بودن" به خاطر دیر رسیدن به سر قرار، وجود خارجی ندارد. این کار فقط نشانه بی ملاحظگی و بی نظمی است.

 

5. سریع حرکت کنید. 

سرعتتان را بیشتر کنید و همیشه سرزنده و با طراوت باشید. به یاد داشته باشید که سرعت بالا برای رسیدن به موفقیت، ضروری است. در تمیز کردن خانه، دور ریختن چیزها، آماده شدن برای بیرون رفتن و در تمام کارها و مسئولیت های خانه سریع باشید.

هرچه کارهای بیشتری انجام دهید و هر چه در انجام آنها سریع باشید، انرژی بیشتری خواهید گرفت و در واقع کارهای بیشتری را در زمانی کمتر انجام خواهید داد. هرچه سریع تر کار کنید و هر چه کارهای بیشتری را انجام دهید، احساس بهتری پیدا خواهید کرد.


موفق ترین افراد با ریتم فعالیت تندتری نسبت به افراد ناموفق کار می کنند. آن ها لزوما کارهای متفاوتی انجام نمی دهند، اما در یک دوره زمانی معین، نسبت به یک شخص معمولی کار بیشتری انجام می دهند.

آنها در زمانی کمتر، بهره وری بیشتری دارند و در نتیجه دریافتی بیشتری دارند و سریع تر ترفيع می گیرند. ریتم تند برای موفقیت ضروری است. 


بهترین توصیه، این است که همیشه بر روی صرفه جویی در زمان تمرکز داشته باشید. دائما به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در زمان خود باشید و این کار را با هرچه کمتر کردن هدردهنده های زمان در زندگی و کار خود انجام دهید.


تنها با انجام این کار است که می توانید برای کار کردن بر روی اهدافی که برای موفقیت و خوشبختی شما بیشترین اهمیت را دارند، وقت بیشتری بخرید. به این ترتیب، در انتها می توانید یک مدیر زمان عالی شوید. 


"هیچ چیزی نمی تواند بیشتر از متمرکز کردن تمام انرژی هایتان بر روی یک سری هدف محدود، به زندگی شما انرژی و قدرت ببخشد". 

          تیدو کوبین


تمرین های عملی


_همین امروز مصمم شوید که هدر دهنده های زمان در زندگی و کار خود را که شما را از انجام دادن کارهای ضروری برای رسیدن به موفقیت باز می دارند، به کمترین حد برسانید یا از بین ببرید.


_تمام جلسات خود را قبل از شروع برنامه ریزی کنید. وقتی یک دستور جلسه تهیه می کنید، بر روی مهمترین موارد تمرکز کنید و همیشه کار را با واگذار کردن مسئولیت ها و تعیین سررسید به پایان ببرید. 


_برده یک تلفن در حال زنگ خوردن نباشید. تماس هایتان را نظارت کنید. برای هر تماس کاری، یک دستور جلسه تهیه نمائید. 


_وقتی کار می کنید، تمام مدت فقط مشغول به کار باشید. خودتان را در دام مکالمات بیهوده و اجتماعی شدن گرفتار نکنید؛ چون هیچ فایده ای برای بهبود نتایج شما ندارد.


_هرجا که امکانش بود، سریع تصمیم بگیرید. آماده باشید که بازخورد و اصلاحات احتمالی را بپذیرید. هر تصمیمی بگیرید، معمولا بهتر از تصمیم نگرفتن است.


_با مشکلات و بحران ها حرفه ای برخورد کنید؛ حقایق را جمع آوری و اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید و بعد وارد عمل شوید.


_سرعتتان را بالا ببرید و سریع حرکت کنید. ریتم انجام تمام کارهای خود را بالا ببرید. ذهن شما باید مدام بر روی نتایج متمرکز باشد و باید همیشه بر روی مهم ترین وظایفی که به خاطرشان استخدام شده اید، کار کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده