بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» یک ایده جدید می تواند تفاوت ایجاد کند.

یک ایده جدید می تواند تفاوت ایجاد کند.

یک ایده یا اطلاعات جدید می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد؛ برای مثال، به جایزه نوبل فیزیک فکر کنید که برای پژوهش در مورد فرارسانایی در سال 1987 میلادی اهدا شد. روزی روزگاری، گروهی از دانشمندان شرکت آی بی ام که در آزمایشگاه های این شرکت در سوئیس مشغول کار بودند، در پژوهش های خود در مورد فرارسانایی به بن بست خوردند.


آنها نمی توانستند فرمول های مورد نیازشان را پیدا یا تدوین کنند. بالاخره دست از کار کشیدند و آن را کنار گذاشتند تا بتوانند روی سایر فعالیتهای خود که کاربرد تجاری فوری تری داشتند، تمرکز کنند. یکی از دانشمندان در این پروژه تصمیم گرفت استراحتی به خودش بدهد و سری به آزمایشگاه شرکت بزند. در حالی که داشت نوشته هایی را می خواند، به یک نشریه فرانسوی در مورد سرامیک های کاربردی برخورد. در آن نشریه، مقاله ای وجود داشت که به چندین آزمایش در زمینه رسانایی در سرامیکها پرداخته بودند.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


این دانشمند ناگهان متوجه شد که این همان کلیدی بود که مدت ها به دنبالش بودند. آن مقاله و اطلاعات موجود در آن، از دیدگاهی کاملا متفاوت به موضوع فرارسانایی پرداخته بودند.

 او فورا مقاله و اطلاعات را برداشت و به آزمایشگاه برگشت و شروع کرد به اعمال آنها در آزمایش های قبلی خودشان. بعد از 12 ماه، دانشمندان آی بی ام راز فرارسانایی را کشف کرده بودند.


کمی بعد هم جایزه نوبل فیزیک را دریافت کردند. آنها حالا به عنوان دو نفر از مهم ترین دانشمندان قرن بیستم شناخته می شوند: جورج بدنورز و کارل الكس مولر.


آنها با باز نگه داشتن ذهن خود و مطالعه پیوسته و گردآوری اطلاعات از منابع مختلف توانستند تمام اطلاعات موردنیاز برای متصل کردن تمام دانش و اطلاعات قبلی خود را به دست بیاورند و به یک هدف بزرگ و بسیار مهم دست پیدا کنند.


 وقتی ایده جدیدی به ذهنتان می رسد


مشخص شده است که هر تغییر در زندگی شما زمانی حاصل می شود که ایده جدیدی به ذهنتان می رسد؛ درست مثل توپ بیلیاردی که روی میز به یک توپ دیگر برخورد می کند. به همین خاطر، افرادی که دائما خودشان را در معرض ایده های جدید قرار می دهند، معمولا سریع تر پیشرفت می کنند و از بقیه جلو می افتند. بیشتر مقاطع زندگی را می توان با قانون احتمالات توضیح داد. این قانون بیان می کند که: "یک احتمال وجود دارد که تقریبا همه اتفاقات ممکن است بیفتند". 


در بسیاری از موارد، این احتمال را می توان با دقت قابل توجهی محاسبه کرد. بیشتر محاسبات در دنیای مالی، سرمایه گذاری ها و بیمه بر اساس نوعی تخمین احتمال هستند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده