بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رابطه سن و عملکرد

رابطه سن و عملکرد

سن تقویمی (مدت زمانی که شما زنده اید) اهمیت کمتری نسبت به سن فیزیولوژیک شما (مدت زمانی که عملکرد بدنی شما خوب است) دارد. در حقیقت، سن فیزیولوژیکی یک پیش بینی ضعیف از عملکرد و سلامتی شما در ورزش و کار است.


هر دو فاکتور سلامتی و عملکرد، بستگی به کار کرد عادتها، وراثت، محیط و بیماری هایی دارد که شما پیش تر دچار آن شده اید. به عبارتی دیگر، آنها با سن فیزیولوژیکی شما تعیین می شوند. بهترین اندازه گیری از سن فیزیولوژیکی شما احتمالا آمادگی هوازی شماست که سلامتی و ظرفیت تنفسی، گردش خون و دستگاه اسکلتی شما را شامل می شود. همچنین مطالعات نشان داده اند که هنگامی که شما آمادگی هوازی خود را بهبود می بخشید، خطر بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهید.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟


در نتیجه، این امکان پذیر است که یک فرد 55 ساله از سلامتی و عملکرد خود به طور متوسط در حدود 25 تا 30 سال لذت ببرد. همه ی افراد در سنین متفاوت می توانند در فعالیت شرکت کند.


طول عمر


اگر در پی زندگی طولانی تر و فراتر از زندگی طبیعی مورد انتظار هستید، باید بدانید‌‌ که در این باره دیدگاه شما به زندگی، تعیین کننده است. مقصود از مشاهده افراد سالمی که بالای 75 سال سن دارند، بازدهی بینش واقعی عادات و ویژگیهای مرتبط با عمر طولانی است.


ویژگی های زیر با طول عمر مرتبط است:


اعتدال

میانه روی و اعتدال یک رویکرد مناسب برای تمامی جنبه های زندگی از جمله رژیم غذایی، تفریحات و خوش گذرانی، کار و فعالیت بدنی است. تفاوتی ندارد که شما درباره یک مسابقه دو یا مسابقه فکری و تفریحی صحبت می کنید، زیرا موفقيت درازمدت به رعایت اصل تعادل بستگی دارد.


 انعطاف پذیری

 منعطف بودن از نظر روانی، توانایی کوشش بدون شکست و دوری از عادات بی تحرک و تغییرات قابل قبول را افزایش می‌دهد.


رقابت کردن

اجازه ندهید که زندگی آسان و راحتی داشته باشید، مبارزات و سختی ها را قبول کنید و اگر نیاز است، آنها را به وجود آورید. گاهی اوقات اگر سختیها و چالش ها افزایش پیدا کردند، چاره ای و حقیقتی برای حل آنها بیابیم. 


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

عادات سالم

بقای درازمدت، مشخصه ای است که توسط رفتار و روش سالم به وجود می آید. افراد مسن نجات یافته از مرگ، نسبتا درباره سلامت خود بی اعتنا هستند. آنها از خوردن غذاهای متفاوت لذت می برند و حتی گاهی اوقات سیگار می کشند. آنها به ارزش های متوسط و رویکردهای متعادل در یک سبک زندگی سالم تمایل دارند. 


ارتباطات

مردم مسن ساکن شهر به لذت بردن در کنار زوج خود و حفظ فعالیت خود در کنار دوستان و خانواده تمایل دارند. 


دیدگاه

افراد مسن سالم، دیدگاه مثبتی از زندگی دارند. آنها پی برده اند که زندگی طولانی مدت به معنای رشد و نمو کردن سن است و همچنین آنها تاثیر پیشروی سن را تایید کرده اند. این توانایی پذیرش به آنها در لذت بردن از هر مرحله زندگی کمک می کند. 


زندگی فعال

کسانی که افزایش سن را با موفقیت طی می کنند. در برنامه های روزمره زیادی نیازمند فعالیت است، درگیر می شوند. آنها راه هایی را برای فعالیت جسمانی و اجتماعی فراهم می آورند و مشتاقانه در کارهای روزانه با هدف، ریتم و فعالیت خاص شرکت می کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده