بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شش مرحله برای واگذار کردن مؤثر کارها

شش مرحله برای واگذار کردن مؤثر کارها

برای اینکه بتوانید کارهای خود را به شکلی موثر به دیگران واگذار کنید، باید شش مرحله را پشت بگذارید. در صورتی که هر کدام از این مراحل را نادیده بگیرید، خطر سوء برداشت، سوء تفاهم، تضعیف روحیه و عملکرد ضعیف را بالاتر خواهید برد.


1. شخص موردنظر را با کار موردنظر مطابقت دهید.

یکی از بزرگترین هدردهنده های زمان در دنیای کار این است که کاری را به شخص اشتباه واگذار کنید. اغلب، کار به شخصی واگذار می شود که قادر نیست آن را به درستی انجام دهد یا نمی تواند آن را به موقع تحویل دهد. بهترین پیش بینی کننده عملکرد آینده، عملکرد گذشته است. قاعده کلی به این صورت است که شما هرگز نباید کار مهمی را به شخصی واگذار کنید که در گذشته نتوانسته است آن کار را به درستی و به شکلی رضایت بخش به انجام برساند. غیر منصفانه است که از کسی که قبلا کاری را انجام نداده است، انتظار داشته باشید که برای اولین باری که چنین کاری به او واگذار می شود، آن را با سطح کیفی بالا انجام دهد.


2. بر سر اینکه قرار است چه کاری انجام شود به توافق برسید.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

زمانی که شخص درست برای انجام کار را انتخاب کردید، کمی به خودتان زمان دهید و با شخص مورد نظر در مورد کاری که باید انجام شود بحث کنید. هرچه زمان بیشتری را صرف بحث و توافق بر سر نتیجه با هدف نهایی کار کنید و هرچه بیشتر تلاش کنید به شفافیت مطلق برسید، کار موردنظر سریع تر و با کیفیت بیشتری انجام می شود.


3. توضیح دهید که کار باید چطور انجام شود.

برای شخص مورد نظر توضیح دهید که رویکرد یا روش ترجیحی شما برای کار چیست. توضیح دهید که دوست دارید کار موردنظر چطور انجام شود و در گذشته خودِ شما یا یک شخص دیگر، آن کار را چطور به انجام رسانده است.


4. از کارمند خود بخواهید چیزهایی را که گفته اید مجددا برایتان بیان کند.

از شخص مورد نظر بخواهید دستورالعمل هایی را که گفته اید دوباره به زبان خودش بیان کند. از او بخواهید به شما توضیح دهد که بر سر چه چیزی به توافق رسیده اید، تنها از این طریق است که می توانید اطمینان حاصل کنید که شخص مقابل واقعا کار واگذار شده را به درستی درک کرده است. 


5. یک سررسید یا مهلت تعیین کنید.

یک سررسید یا برنامه زمانی برای تکمیل شدن وظيفه واگذار شده تعیین کنید. به علاوه، ترتیبی دهید تا طرف مقابل مرتبا گزارش ارائه دهد و به صورت دوره ای بر کارش نظارت کنید. در صورت بروز تأخیر یا مشکل، از دریافت بازخورد و سؤالات استقبال کنید. 


6. مدیریت بر اساس استثنا.

مدیریت کردن بر اساس استثنا، یک ابزار مدیریت زمان قدرتمند است که میتوانید برای کارآمدتر شدن خود در برخورد با دیگران از آن بهره ببرید. اگر کار موردنظر بر اساس برنامه زمانی خود پیش می رود، مدیریت بر اساس استثنا به این معناست که نیازی نیست شخص به شما گزارشی ارائه دهد. اگر خبری از او نبود، می توانید فرض کنید که همه چیز طبق روال پیش می رود و مشکلی پیش نیامده است. فرد موردنظر، تنها زمانی باید به شما گزارش دهد که استثنایی رخ می دهد و مشکلی در انجام به موقع کار، یا انجام کار با سطح کیفی موردنظر پیش بیاید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده