بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چشمتان به قله باشد!

چشمتان به قله باشد!

چشم انداز طولانی مدت، چشم انداز کوتاه مدت شما را هم بهبود می دهد. این یکی از ارزشمندترین توصیه هایی است که در تمام عمرتان می شنوید! شما باید در زندگی خود طوری فکر کنید که انگار در حال کوهنوردی برای رسیدن به یک قله مرتفع هستید. مرتب بایستید و به قله (هدف نهایی خود) نگاه کنید و سپس گام های خود را طوری تنظیم کنید که مطمئن شوید در مسیر درست هستید و هر گام، شما را به هدفتان نزدیک تر می کند. یک راه برای تعیین اولویت ها در کوتاه مدت، این است که تأثیر تصمیمات کنونی در آینده را تجزیه و تحلیل کنید. یک تصمیم یا فعالیت مهم، تصمیمی است که پتانسیل تأثیر بلندمدت بر روی بخشی از زندگی شما را داشته باشد. یک عمل یا تصمیم که اهمیت چندانی ندارد، هیچ اثری هم بر روی زندگی یا آینده شما نخواهد داشت.


خواندن یک کتاب، گوش دادن به یک برنامه صوتی آموزشی و یا گذراندن دوره ای که چیز ارزشمندی به شما آموزش می دهد، همگی نمونه های خوبی از فعالیت هایی هستند که پتانسیل تأثیر گذاری خوبی برای آینده شغلی شما دارند. از سوی دیگر، تماشای تلویزیون، خواندن صفحه ورزشی روزنامه، و یا نوشیدن یک قهوه (به هر شکل و با هر میزانی که انجام شوند)، هیچ اثری بر روی آینده شما نخواهند داشت. به یاد داشته باشید که شما همیشه حق انتخاب دارید. 


انتخاب های شما آینده تان را تعیین می کنند


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

شما می توانید نمونه های این سردرگمی نسبت به چشم انداز زمانی را در همه جا ببینید. حتی امکان دارد دو خانواده، در یک خیابان و در خانه هایی که ارزش مشابهی دارند، زندگی کنند و در آمد تقریبا یکسانی داشته باشند؛ اما یک خانواده چشم انداز زمانی بیست ساله دارد و خانواده دیگر چشم انداز بسیار کوتاه تری دارد یا حتی ممکن است اصلا چشم اندازی برای آینده خود نداشته باشد. پس از چند سال، خانواده ای که چشم انداز زمانی طولانی دارد، با دقت تمام پس انداز می کند، سرمایه گذاری انجام می دهد و ملک می خرد تا در نهایت بتواند خودش را در راحتی تمام بازنشسته کند. خانواده دیگر که همان مقدار درآمد دارد و حتی شاید کارش هم با خانواده اول یکسان باشد، چشم انداز طولانی برای خودش در نظر نگرفته است و تمام پولی را که در می آورد خرج می کند، گاهی کمی بیشتر از درآمدش خرج می کند. این خانواده تا آخر باید کار کند و هیچ پولی هم پس انداز ندارد که بتواند خودش را بازنشسته کند.


اگر امروز به شما گفته شود که اگر تغییراتی جدی و اساسی در شیوه کسب درآمد و خرج کردن خود ایجاد نکنید، وقتی به سن بازنشستگی برسید هیچ پولی نخواهید داشت؛ نگرشتان نسبت به پول چه تغییری خواهد کرد؟ اگر چنین احتمالی مدام ذهنتان را درگیر کند، چه عملی در امور مالی و کاری خود را به شکلی متفاوت انجام خواهید داد؟ خب، حقیقت اینجاست که اگر شما امروز با پولی که به دست می آورید کار متفاوتی انجام ندهید، احتمالش بسیار بالاست که در اواخر عمرتان با فقر و بی پولی مواجه شوید. 95 درصد از افرادی که امروز مشغول کار هستند به خاطر چشم انداز زمانی محدود، یا ورشکسته می شوند، یا به دریافت پانسیون وابسته می شوند، و یا حتی بعد از 65 سالگی هم مجبورند کار کنند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم بیفتد. 


شخصیت خودتان را توسعه دهید


 تمرین تفکر با چشم انداز طولانی مدت نه تنها نیازمند شخصیت قدرتمندی است، بلکه شخصیت فردی که آن را به اجرا در می آورد هم توسعه می بخشد و پرورش می دهد. شخصیت همیشه نتیجه تمرین تأدیب نفس است. اگر این عادت را در خود پرورش دهید که در تصمیمات مرتبط با سلامت، ثروت، روابط و شهرت، دیدگاهی طولانی مدت نسبت به آینده داشته باشید، حتما باید تأدیب نفس خود را هم به سطح بالاتری ارتقا دهید. شخصیت وقتی حاصل می شود که شما دائما به زندگی با تک تک تصمیمات خود، آن هم برای بلندمدت، فکر کنید. اقتصاددان ها و جامعه شناس ها عموما موافقند که دلیل اصلی برای شکست و عدم موفقیت مالی و اقتصادی، ناتوانی در به تعویق انداختن دل خوشی ها و لذت ها است. بیشتر افراد تمایل دارند تمام درآمد خود را خرج کنند تا خوش بگذرانند؛ حتی برخی بیشتر از درآمدشان خرج می کنند و به هیچ وجه به آینده فکر نمی کنند. این در واقع همان فقدان چشم انداز زمانی در ارتباط با پول و درآمد است و تضمین می کند که شما در آینده به مشکلات مالی بر می خورید و وقتی به 65 سالگی برسید، قادر نخواهید بود خودتان را بازنشسته کنید و همچنان باید به کار کردن ادامه دهید. همین امروز تصمیم بگیرید که برای بلندمدت برنامه ریزی کرده و وارد عمل شوید. رنج کوتاه مدت را در ازای گنج بلندمدت به جان بخرید. تمایل داشته باشید که قیمت موفقیت را از پیش، برحسب سخت کوشی، قربانی کردن و به تأخیر انداختن خوشی و لذت بپردازید. آماده باشید که قبل از درو کردن، دانه بکارید. همیشه هم باید خیلی پیش تر از فصل درو، دانه های خود را کاشته باشید. این امر در هیچ کجا بهتر از موضوعات مالی مصداق پیدا نمی کند. اگر شما از 21 تا 65 سالگی 10 درصد از درآمد خود را سرمایه گذاری کنید، در طول زندگی کاری خود میلیونر خواهید شد. بیشتر میلیونرهای خودساخته، 15 تا 20 درصد از درآمد خود را پس انداز می کنند و در انتها یک زندگی راحت و متعادل برای خودشان می سازند. شما نیز مصمم شوید همین کار را بکنید.


به بلندمدت فکر کنید. کیفیت شخصیتی که در نتیجه تأدیب نفس پرورش می یابد تا شما را به استقلال مالی برساند، شما را به یک انسان واقعا استثنایی تبدیل می کند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده