بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی که یک سر آشپز باید بداند.

نکاتی که یک سر آشپز باید بداند.

بسیاری از اوقات، دانش آموزانی که علاقه دارند وارد حرفه ی آشپزی شوند، سوال می پرسند که برای سرآشپز شدن چه درس هایی باید خواند؟


در جواب باید گفت افرادی که می‌خواهند سرآشپز شوند درباره ی موضوعات زیر هم بهتر است مطالعه داشته باشد:

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما


 _تاریخ

_مطالعه ی فرهنگ ها

_فلسفه

_ریاضیات

_حسابداری

_زیست شناسی

_اقتصاد

_هنر

_جغرافيا

_سیاست

_روابط انسانی

 و... 


حال ارتباط این دروس را با سرآشپز موفق شدن توضیح می دهیم:


سرآشپز، باید اطلاعاتی از تاریخ و معلوماتی از فلسفه ی فرهنگ های دیگر کشورها داشته باشد تا بداند که چرا برخی غذاها و ماده ی اولیه ی غذائی به خصوص در فرهنگ های مختلف، به طور متفاوت مصرف می شوند. مثلا چرا بعضی فرهنگ ها از رژیم های فاقد گوشت استفاده می کنند؟ و بعضی از ذرت و بسیاری دیگر از برنج و حبوبات؟ چرا بعضی قبیله هایا فرهنگ های باستانی، با مصرف برنج و ذرت توانستند زندگی کنند اما برخی دیگر بدون رعایت روش های سنتی در روند پردازش همین مواد، آنها را مصرف کردند و به سختی بیمار شدند؟ به عنوان مثال، روش سنتی "آزتک ها" یا "مایاها" در پردازش ذرت، از آنها در برابر ابتلا به بیماری مرگبار پلاگرا (Pellagra) که نوعی بیماری است و پوست را می ترکاند و انسان را به جنون می کشاند، محافظت می کرد. اما وقتی مهاجران اروپائی بدون رعایت پردازش سنتی از ذرت استفاده کردند، همگی به این مرض مرگبار مبتلا شدند. چرا در بعضی کشورها یا فرهنگ های مختلف، گوشت گوساله و در برخی دیگر، گوشت گوسفند می خورند؟ چرا در بعضی کشورها، شیر گاو و در بعضی، شیر گوسفند و در برخی، شیر گاومیش مصرف می‌کنند؟ و اصولا چرا در بعضی سنتها هیچ گاه پنیر ابداع نشده و مصرف نمی شود؟


چگونه باید دستور پخت و مقادیر مواد اولیه را کاهش یا افزایش داد؟ به ویژه درباره اقلامی که پخته می شوند. چگونه باید دستور را با شرایط آب و هوا و ارتفاع از سطح دریا مطابقت یا وفق داد؟ 


چگونه قیمت غذا را برآورد و تعیین باید کرد؟ یا چگونه و از چه راهکارها و شیوه هائی برای پخت بهترین و اقتصادی ترین و ارزان ترین غذا استفاده کنیم؟ اگر فرآورده و غذای تولیدی سودآور نباشد، دیر یا زود شغل خود را از دست خواهید داد و ورشکسته خواهید شد. 


 چگونه با کارمندانی با فرهنگ ها و سنن متفاوت برخورد کنیم؟ چگونه با شکایات مشتریان روبه رو شویم؟ چگونه صورت غذای متناسبی برای مراسم ازدواجی که میهمانان آن متشکل از افراد ذبح شرعی خوار، رومانیائی، مصری، کانادائی، کامبوجی یا نژادهای مختلط هستند، آماده کنیم؟


 چگونه غذائی درست کنیم که هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم ضمن خوشمزه بودن، حاوی مواد اولیه ی مفید باشد؟


نتیجه گیری:


برای اینکه سرآشپزی موفق باشید. باید مطالعاتی جامع و کلی داشته باشید. کار سختی است، اما برای کسانی که شیفته ی این شغل هستند، درآمدی نسبتا خوب یا عالی دارد. اما این کار را برای عشق به هنر زیبای آشپزی انجام دهید و نه برای درآمد آن.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده