بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

واقعیت این است که هر چه سن بالاتر می رود، احتمال تحلیل روی و پوک شدن استخوان ها بیشتر می شود. البته ما نمی توانیم از این رخداد کاملا جلوگیری کنیم اما می توانیم از طریق مواد غذایی که کلسیم فراوان دارند مثل مواد لبنی و میوه و سبزیها روند آن را کند تر کنیم و بازسازی استخوان ها را تا حدی سریع تر کنیم. البته فعالیت در کنار این تغذیه می تواند کمک مؤثری باشد. یعنی کلسیمی که وارد بدن می شود، جذب و تمرکز آن در استخوان یک دوره یا گردش خاص دارد و انجام این گردش به فعالیت فردی بستگی دارد.


در بیشتر کشورهای غربی دیده می شود که افرادی به خاطر موقعیت آب و هوایی و موقعیت اجتماعی در گوشه ای نشسته اند و هر ساعت انواع قرص های ویتامین و کلسیم را مصرف می کنند اما چون حرکت و فعالیت ندارند، تاثیری را که می خواهند نمی گیرند. پس علاوه بر مواد غذایی، حرکت و فعالیت هم یک فاکتور مؤثر در تامین سلامت است. یک عامل دیگر، نور آفتاب است یعنی کسانی که در محیط باز و در معرض تابش مستقیم نور آفتاب هستند به طرز چشم گیری نسبت به کسانی که در محیط بسته و بدون آفتاب زندگی یا کار می کنند از نظر تحلیل رفتن استخوان ها و مشکلات عضلانی و استخوانی و پیری زودرس تفاوت دارند.


به عبارت دیگر راز جوان ماندن و حفظ سلامت استخوانها و عضلات و مفاصل در سه مورد است:


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

 _فعالیت

_دریافت کلسیم به صورت مواد غذایی

_نور آفتاب


 در صورت تماس کافی با نور آفتاب، هیچگونه مکمل تغذیه ای خاصی جهت تأمین ویتامین D ضرورت نخواهد داشت. ویتامین D اثرات خود را بر روی استخوان، روده و غدد پاراتیروئید اعمال می کند تا بتواند متابولیسم کلسیم و فسفر را تنظیم کند. افزایش سن، ظرفیت پوست در تولید ویتامین D را کاهش می دهد این کاهش پس از سن 70 سالگی ، 4 برابر می باشد. ضد آفتابهای موضعی می توانند تولید ویتامین D را کاهش دهند یا کاملا متوقف کنند، تماس‌های تصادفی با نور آفتاب در اغلب مردم، مقدار کافی ویتامین D ایجاد می کند.


در افراد میانسال تماس صورت، دست و اندام فوقانی با مقادیر کمتر از حد اریتماتوی پوست (مرحله قبل از قرمزی پوست که برای افراد مختلف زمان متفاوتی دارد) به صورت 2 تا 3 بار در هفته کفایت می کند، البته در طول فصل های سرد سال که زاویه خورشید افزایش می یابد نور آفتاب به علت تابش با زاویه بالا کارایی لازم را نداشته و نیاز است در این فصول مدت بیشتری در معرض نور خورشید بود و یا از غذاهای مناسب جهت تأمین ویتامین D بدن استفاده کرد. افراد مسن نیز باید با مشورت پزشک از مکملهای مناسب استفاده کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده