بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سرعت غذا خوردن خود را کم کنید

 سرعت غذا خوردن خود را کم کنید

اگر از روی عادت سریع غذا می خورید، تغییر سرعت غذا خوردنتان و کندتر کردن آن شاید در ابتدا غیرطبیعی به نظر برسد. شاید لازم باشد که به خودتان یادآوری کنید طی غذا خوردن چند بار قاشق و بشقابتان را زمین بگذارید و قبل از برداشتن مجدد آنها مدت 10 تا 30 ثانیه صبر کنید. تدابیر و استراتژی های زیر را تمرین کنید تا اینکه به طور طبیعی و معمول آهسته تر غذا بخورید:


 در محیط غذا خوردن خود چیزی را تغییر دهید.


 برای نمونه به جای دستمال کاغذی از دستمال پارچه ای استفاده کنید. از ظروف متفاوتی استفاده نمائید. ظرف های لب تخت یا مسطحی که همواره استفاده میکردید را تغییر دهید. یک گلدان یا شیء دیگری را درست روبروی بشقابتان بگذارید. هر بار که به چیزی متفاوت بر روی میز غذا توجه میکنید به خودتان یادآور شوید که: "آه بله این به معنای آن است که قرار است من آهسته تر غذا بخورم".


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

یک زمان سنج یا ساعت را طوری تنظیم کنید که هر یک تا سه دقیقه هشدار بدهد.


 اگر تغییر دادن یا جابجا کردن چیزی در محیطتان به حد کافی تأثیرگذار نیست شاید ساعت یا زمان سنج کمک کند. هر بار که صدای زنگ را می شنوید، بشقاب خود را زمین بگذارید. قبل از برداشتن مجدد بشقاب و قاشق خود، حداقل 10 ثانیه صبر کنید و به خودتان یادآور شوید که باید آرام تر غذا بخورید.


 پس از چند لقمه جرعه ای آب بنوشید. 


گرچه آب خوردن تأثیری مستقیم و جادویی در کاهش وزن ندارد اما خوردن آب بین غذا به طور حتم باعث کندتر شدن غذا خوردن و کمتر خوردن آن می شود. 


چیزی گرم بخورید.


 غذا خوردن خود را با چیزی گرم مثل سوپ آغاز کنید. (البته اگر در برنامه غذایی تان هست و مجاز به خوردن آن هستید) به این ترتیب مجبور به آهسته خوردن می شوید و به تمرین کردن این مهارت می پردازید.


 به بدن خود توجه کنید.


 به علائم و نشانه هایی توجه نمائید که نشان می دهد دارید احساس سیری میکنید. آگاه بودن از اینکه بدنتان چگونه احساس سیری می کند، می تواند به شما یادآور شود که آهسته تر غذا بخورید.


 به ساعت نگاهی بیندازید. 


توجه داشته باشید که در شروع و در پایان غذا ساعت چند است. در برگه دفترچه یادداشت رژیم تان یا کاغذ یادداشت چسب دار خود که می توانید روی در یخچال بگذارید، بنویسید که غذا خوردن تان چقدر طول می‌کشد. در هر وعده غذایی سعی کنید که سرعت غذا خوردن خود را کندتر و مدت آن را کمی طولانی تر نمائید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده