مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه ویتامین ها را خریداری کنیم؟

چگونه ویتامین ها را خریداری کنیم؟

همچنانکه شما این مطلب را مطالعه می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که برای بهبود تندرستی تان مقدار بیشتری ویتامین در مقایسه با آن مقدار که از طریق غذاها دریافت می نمائید، مصرف کنید. تصمیم شما ممکن است شما را به بخش مکملهای مواد مغذی (ویتامین ها و املاح معدنی) سوپر مارکت محله تان به یک فروشگاه عرضه کننده مواد غذائی یا به سوی آگهی های دریافتی از طریق پست، جائی که نمایش پر جلوه مکمل‌ها میتوانند شما را غرق در شگفتی و تحیر نمایند بکشاند.



خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

 اما وحشت نکنید


اینجا چندین راهنما وجود دارد که به شما کمک می کند تا مسیر خود را در دریای ویتامین ها و املاح معدنی قابل دسترس پیدا کنید.


طبیعی یا مصنوعی بودن


زمانیکه قفسه های ویتامین ها را نگاه می کنید، شما با تصمیم گیری بین مکمل‌های طبیعی و شیمیائی (مصنوعی)، مواجه می گردید. محصولات طبیعی از غذاها گرفته میشوند، در حالیکه انواع شیمیائی آنها در آزمایشگاهها تولید می گردند. این یک موضوع گیج کننده است. بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که چنانچه به جای پرداخت مبلغ بیشتر برای انواع طبیعی، به نوع شیمیائی ویتامین ها قناعت کنند در حق خود خیانت کرده اند. حقیقت آنست که علیرغم آنچه که فکر می کنید، فرمولهای طبیعی و شیمیائی هر یک از مواد مغذی دارای همان ترکیب ساختاری و ترتیب شیمیائی هستند، صرفنظر از اینکه آنها از گیاهها مشتق شوند یا در آزمایشگاهها تولید گردند. به محض آنکه شما آنها را از محفظه مربوطه خارج نموده و فرو بلعیدید، آنها یکسان عمل نموده و بدن شما قادر به تشخیص تفاوتهایشان نمی‌گردد. بعضی از محصولات طبیعی در حقیقت ممکن است عملا ترکیبی از مقدار کمی مشتقات گیاهی و ویتامینهای شیمیائی باشند. کلمه طبیعی به مفهوم هر آنچه که تولید کنندگان میخواهند معنی دهد، میباشد.


استثناهایی نسبت به این قانون وجود دارد : 


فرمولهای طبیعی و شیمیائی ویتامین E و بتاکاروتن دارای اختلافات جزئی از نظر ترکیبات ساختاری شیمیایی می باشند. بعضی از مردم معتقدند که انواع طبیعی اثرات بیشتری به همراه دارد. بسیاری از متخصصین مخالف هستند و بیان می دارند که تنوع و اختلاف بسیار نامحسوس تر از آن است که بتواند قابل ملاحظه باشد ولی این مطلب هنوز مورد توافق واقع نشده است. همچنین آگاه باشید که بعضی تولید کنندگان، محصولات خود را دارای کیفیت بالا معرفی می نمایند. شایعترین این نوع محصولات، ویتامین C مشتق شده از میوه های گل سرخ است. عموما شما نباید نگران این وجوه تمایز باشید. بسیاری از ویتامین های میوه گل سرخ احتمالا در بیشترین بخش، شیمیائی بوده و فقط با مقدار کمی از ویتامین C مشتق شده از زمینه گوشتی (میوه) گل سرخ ترکیب و بقیه در داخل لوله آزمایش، همانند هر ویتامین شیمیائی دیگری تولید گردیده اند. علاوه بر بحث طبیعی - شیمیائی، تولید کنندگان بعضی از انواع ویتامین های طبیعی ادعا می کنند که مکمل های آنها بیشتر در دسترس بدن است. برای مثال، ویتامین E طبیعی ممکن است حاوی 10 درصد مقدار بیشتری از مواد مغذی نسبت به ویتامین E شیمیائی باشد. حتی یک 10 درصد تنوع و تغییر در زمانیکه شما عملا هر روز ویتامین E مصرف مینمائید، تغییر بسیار زیادی ایجاد نمی کند. 


باید از کجا خرید نمائید؟ 


هیچ کمبودی در خصوص اماکن و مراکز فروش مکمل های مواد مغذی وجود ندارد.

سوپرمارکتها آنها را عرضه میکنند، به همان نحوی که داروخانه ها، فروشگاههای مواد غذائی، بعضی از فروشگاههای بزرگ که دارای اجناس متنوع هستند و مراکزی که از طریق پست میتوان به آنها سفارش داد عمل مینمایند. بنابراین کجا می توانید خرید کنید؟ بغیر از وجود بعضی تفاوتها در قیمت ها، شما نباید اختلافات زیادی بین مکملها در یک فروشگاه نسبت به فروشگاههای دیگر مشاهده کنید. فقط تعداد محدودی از کمپانی ها، ویتامین ها و املاح معدنی را تولید می کنند. این کمپانی ها، محصولات مارکهای تجاری خاص خود را در سراسر کشور به مراکز فروش عرضه نموده و همچنین محصولات مورد نیاز فروشگاه ها را با نام آن فروشگاهها، دوباره بسته بندی می نمایند. در نتیجه در حالیکه نام محصولات بر روی برچسب ها ممکن است تغییر نمایند، محصولات عمومأ یکسان هستند. بهتر است که مکملها را از فروشگاههائی که در فروش اجناس با کیفیت شهرت دارند خریداری نمود. یکی از بهترین محل هایی که میتوانید مکمل های مربوطه را خریداری نمائید، فروشگاه هایی هستند که دارای داروخانه می باشند. دکتر داروساز می تواند به هر سئوالی که شما در خصوص محصولات مختلف قابل دسترس در فروشگاه دارید، پاسخ گفته و چنانچه شما هر نوع مشکل پزشکی داشته باشید می تواند شما را در انتخاب محصولی که به بهترین وجه با نیاز ویژه شما مناسب است کمک کند.


برچسب های مکمل ها


همانند هر نوع محصول دیگری که خریداری می نمائید، لازم است که بعضی از خریدهای مقایسه ای را انجام دهید. آن هم نه فقط برای قیمت. برچسب های روی مکمل ها را مطالعه نموده و ببینید که در مقابل پولتان چه چیزی بدست می آورید. اجازه ندهید که اسامی فریب دهنده از قبیل ویتامین های خاص فشار عصبی، فرمول درمانی و بهداشتی یا ویتامین های استثنائی، شما را تحت تأثیر قرار دهند. به جای آن، توضیحات مربوطه را مورد توجه قرار داده تا ببینید چه چیزی درون بطری وجود دارد. به خصوص، مواد مغذی و توانمندیهایشان را مد نظر داشته باشید. جهت استفاده از برنامه شخصی خودتان به عنوان راهنما، شما نیاز دارید که تعیین نمائید، چنانچه فرمول ویتامین های چندگانه می تواند مقادیر هر یک از مواد مغذی مورد نیاز شما را تأمین نماید. آیا ترجیح میدهید که مکملهای ویتامینی یا املاح معدنی خاص را به طور مجزا خریداری نمائید یا خیر؟ برای اکثریت مردم، پاسخ احتمالا آنست که ویتامین های چندگانه و املاح معدنی با مقادیر اضافی بعضی مواد مغذی انتخابی ترکیب شده تا نیازهای ویژه آنها را برآورده کند. مطمئن شوید که مقادیر مواد مغذی موجود در بطریها را به دقت تحت نظر قرار دهید. اغلب شما مقادير عرضه شده را به میلی گرم (mg) که معادل یک هزارم گرم است میخرید. 

بعضی ویتامین ها و املاح معدنی در حد همین مقادیر کم مورد نیاز هستند، به هر حال آنها می توانند بر اساس میکروگرم (mcg) که معادل یک میلیونیم گرم است نیز مورد سنجش قرار گیرند. بعضی مثل ویتامین های A _ D _ E ممکن است همچنین بر اساس آحاد بین الملل (International Units یا IU) تعیین گردند که تخصیص آحاد مربوطه در این صورت بر اساس فعالیتهای زیست شناسی آنهاست نه بر اساس وزنشان. برچسب بسیاری از فرآورده هائی که بر اساس ارزش IU تعیین شده اند همچنین دارای معادل مقداری به میلیگرم یا میکروگرم هستند. وقتی که بهای محصولات را مد نظر دارید به خاطر داشته باشید که نه تنها فقط تعداد قرص های موجود در بطری را تحت توجه قرار دهید بلکه مقدار ماده مغذی در هر قرص را نیز ملاحظه کنید. اجازه ندهید که اندازه بطری یا کپسول به تنهایی شما را فریب دهد. مقدار ویتامین یا املاح معدنی ابراز شده در هر قرص میتواند به طریق متفاوتی تحت توجه قرار گیرد. برچسب ممکن است راهنمایی درباره قابلیت حل شدن ویتامین ها یا املاح معدنی در سیستم گوارشی شما و طریقی که در گردش خونتان وارد میشوند را به شما عرضه کند. مگر آنکه محصول دارای یک فرمول آزاد سازی و حل شدنی آهسته باشد که آن باید به طور معمول در خلال یک ساعت در آب حل، متلاشی و فرو پاشیده شود. چنانچه محصول بدین طریق حل نگردد نمی تواند در جریان گردش خون شما عمل نماید. برچسب ها احتمالا حاوی این اطلاعات خاص نیستند بنابراین در جستجوی گزینشی باشید که تولید کننده، جهت و شیوه شاخص های تعیین شده توسط کتاب راهنمای داروئی را برگزیده است، پیکره علمی که ضوابط و معیارهای ترکیب و آمیزه داروها را تعیین می نماید. برای نمونه این دستورالعملها تأکید دارند که ویتامین های قابل حل در آب باید ظرف مدتی بین 35 تا 45 دقیقه و نه بیشتر در مسیر سیستم گوارشی از هم فرو پاشیده شوند. اگر برچسب مربوطه نشان ندهد که محصول مورد نظر، استانداردها و شاخص های USP را مورد پیروی قرار داده، فرض را بر این بگذارید که آن محصول در چارچوب این راهنما قرار نداشته و استانداردهای آن را دارا نمی باشد. همچنین احساس آزادی عمل نموده و به تولید کننده، ایمیل یا تلفن زده و درخواست دریافت اطلاعاتی در خصوص سرعتی که به موجب آن، محصولات حل و یا به قطعات کوچکتر خرد و متلاشی می گردند را بنمائید.

تاریخ انقضاء را روی برچسب کنترل کنید و محصولی که تاریخ انقضای آن عملا گذشته است را خریداری ننمائید. در حقیقت چنانچه محصولی فقط چند ماه به تاریخ انقضای باقی مانده باشد، بین شش ماه یا کمتر، محتوی آن ممکن است چندین سال درون بطری قرار داده شده و نتیجتا بعضی از جنبه های ثبات و توانمندی هایش را از دست داده است. به دنبال محصولی باشید که برای چند سال آینده، منقضی نمی گردد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده