بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ده نظريه و پیشنهاد برای زندگی بهتر

ده نظريه و پیشنهاد برای زندگی بهتر

نظریات و پیشنهاداتی را که بطور کامل در ذیل آمده است، از ابتدا تا انتها مطالعه نموده و در زندگی هریک از آنها را در جای خود بکار ببندید. در پایان، صورت و فهرستی از بهترین نظریات و پیشنهادات را برای خود تهیه نموده و ببینید چه تعدادی از آنها را می توانید در روزهای هفته های آینده خود بگنجانید.


1) فکر و ذهن خود را باز و روشن نگاه دارید.


اگر شما همیشه خود را در حال بیان عباراتی چون «این کار اصلا خوب نخواهد بود!» یا «من هرگز آن کار را انجام نخواهم داد»، می یابید، در این صورت به این گونه گفتن خاتمه دهید و در این خصوص به فکر و تأمل بپردازید. چرا این کار اصلا خوب نخواهد بود؟ چرا من به انجام آن کار نپردازم؟ شاید حق با شما باشد اما در رد و نپذیرفتن نظریات و پیشنهادات و ابداعات و نوآوری‌ها، آنچنان زیاد عجله نکنید. 


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

گاهی اوقات پرداختن به طرح و برنامه ای عملی و جدید یا موارد دیگر خوب و مفید بوده و فکر و ذهن شما را تقویت می کند.

و همینطور خوب است که هر از گاهی نظریات و عقاید خود را در خصوص سیاست، دین و مذهب یا موردی ساده و جزئی مانند نوع غذایی که از آن لذت می برید، مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار دهید.


با بررسی اعمال و کارهای خود و نیز اعمال و کارهای افرادی که با شما در ارتباط می باشند (و با انجام دادن آن در سراسر عمر)، شما خود را شاداب و با نشاط و متداول با روز حفظ میکنید. تنها، ادامه دادن به راه و روشی که شما پیوسته به آن می پردازید، بسیار ساده و آسان بوده و مستلزم سعی و تلاش کمتری می باشد.

در هر حال شما با یک بار دست برداشتن از سعی و تلاش خود را به سوی پیری و کهولت سوق می دهید! 


2) با دیدی باز و روشن به اطراف خود نگاه کنید.


همه نگاه می کنند، اما اغلب اوقات نمی بینند. هر روز به نگاه کردن به محیط اطراف خود بپردازید. 

اگر در شهر زندگی می کنید، در این صورت آیا تا بحال به سبک معماری محلی که در آنجا هر روز پیاده روی می نمایید، توجه کرده اید؟

و اگر در خارج از شهر زندگی می کنید، در این صورت آیا تا بحال برای از نزدیک بررسی نمودن گلهای وحشی متوقف شده اید؟

اگر این کار را انجام میدادید، در این صورت آخرین دفعه چه زمانی بوده است؟


آیا شما انواع درختانی را که در خیابان شما رشد می کنند، می شناسید؟ 

اگر در وسیله نقلیه عمومی، افراد دیگری نیز در اطراف شما باشند، در این صورت شما هرگز نباید احساس خستگی نمایید.

در این موقع، شما می توانید به بازی و سرگرمی مخصوصی بپردازید.

بدین ترتیب که به لباس افراد نگاه کنید.

آنها چه کسانی هستند؟ چه کاری انجام می دهند؟ به کجا می روند؟


3) به کشف استعدادها و توانایی های خاص خود بپردازید.


اما در خصوص بخشها و قسمتهای دیگر زندگیتان چطور؟

زمانی که ما جوان هستیم، تمایل داریم که خود را بسوی دریافتن حد و توانایی خویش سوق دهیم، اما با بالا رفتن سن از این کار منصرف میشویم.

به هرحال دلیلی برای انجام یک چنین کاری وجود ندارد. به خود بگویید که هر کاری را که بخواهید، می توانید انجام دهید.آنگاه مشخص نمایید که آن کار چیست.


 اگر شما به کمک حرکات و تمرینات ورزشی احساس سلامتی و تندرستی بیشتری می کنید، در این صورت شاید شما بتوانید برای بدن خود به انجام حرکتی جدید مانند ورزشی جدید یا یک سرگرمی و کار ذوقی پرتحرک و جدید بپردازید. آیا زمان آن نیست که به انجام یک یا دو سرگرمی و کار ذوقی بپردازید. 

هر کاری، از آموزش و یادگیری پرواز با هواپیما تا بازی شطرنج...


اکنون صورت و فهرستی از تمام کارهایی که تمایل به انجام آن دارید، تهیه نمایید. یا این که چطور است در فکر کار و مشغولیتی همراه با درآمد باشید؟ 

شاید شما بتوانید طریقه مو کوتاه نمودن را بیاموزید، یا به پرورش و تکثیر گیاهان و یا به هنر نقاشی بپردازید. هرگز در خانه ننشینید تا این که احساس خستگی و کسالت نمایید. 

در صدد کشف قابلیت و توانایی کاری خود باشید. و از پذیرفتن شغلهای خسته کننده و ملال آور خودداری نمایید . شما می توانید از عهده کاری قابل ملاحظه تر برآئید.


4) به بررسی و تعمق در دیگران بپردازید.


فهم و درایت، عقل و خرد و علم و دانش دیگران نعماتی هستند که شما باید در هر زمان ممکن از آنها استفاده نمایید. 

بنابراین اگر شما به انجام کارهایی چون گوش فرا دادن به حرف دیگران، مطالعه و سؤال نمودن خاتمه داده اید و منزوی شده اید در این صورت، در رفتار خود تجدید نظر نمایید. شما باید تا جایی که می توانید مطالعه نمایید و به حرف دیگران گوش فرا دهید (اما نه تا حد خسته نمودن خود) و از هر فرصت و موقعیتی برای کسب اطلاعاتی که به شما در اصلاح و بهبود زندگیتان کمک میکند، استفاده نمایید. 

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

با استفاده از علم و دانش و تجربیات دیگران، شما به بهبودی و رشد و شکوفایی دست خواهید یافت.


5) خود را مورد بررسی و تعمق قرار دهید.


شیوه دیگری که شما از طریق آن به رشد و شکوفایی و بهبودی خواهید رسید، این است که به بررسی و کاوش در افکار و اندیشه های خود بپردازید. بیابید که چه چیزی شما را وادار به انجام خطا و اشتباه می کند و شما می توانید به رفع خطاها و اشتباهات خود بپردازید، صفات خوب خود را تا حد امکان افزایش دهید، به کیفیت رفتار و روابط اجتماعی خود با دیگران را بهبود بخشید و مشخص کنید که از زندگی خود چه می خواهید. 


فکر کردن به خود امری خود پسندانه نیست.

اگر این کار را سخت و دشوار می یابید، در این صورت کتاب‌های بسیار زیادی در زمینه کمک به خود وجود دارد که می توانید مطالعه کنید، همچنین در زمینه خودشناسی، انواع کلاسها و دوره های آموزشی وجود دارد که در دسترس عموم می باشد، نوع معمول و متداول این کلاسها در تعطیلات آخر هر هفته می باشد.


6) به بینندگی و تماشاگر بودن خاتمه دهید.


به جای تماشای برنامه ای، خود را به شرکت نمودن در آن عادت دهید. ما بطور متوسط در روز، سه ساعت به تماشای برنامه های تلویزیون می پردازیم. برنامه های تلویزیونی برگزیده و مورد علاقه شما چه هستند؟ 

اگر شما به تئاتر و نمایش علاقه بسیار زیادی دارید، چطور است به جای تماشا نمودن آنها، در یک انجمن یا کانون آموزشی تئاتر و نمایش نام نویسی کنید؟

آیا شما به برنامه های ورزشی به ویژه به بازی گلف و تنیس علاقه بسیار زیادی دارید؟

چرا در یک باشگاه ورزشی گلف با تنیس ثبت نام نمی کنید؟

آیا شما فرزندان و یا نوه های خود را به کلاس شنا می برید، اما خود در آنجا می نشینید و به تماشای آنها می پردازید؟ به آنها بپیوندید! 


7) در انجام کارها به دیگران متکی نباشید و شخصا خود اقدام کنید.


فردی شخصا خود در انجام کارها اقدام خواهد نمود، چرا این شخص شما نباشید

تعداد بسیار زیادی از ما در اطراف می نشینیم و برای ایجاد تغییر و تحول در بخت و اقبال خود، منتظر دیگران هستیم تا به کارها سر و سامان دهند، با ما تماس حاصل کنند و اولین اقدام را بنمایند.


شما خود می توانید به انجام کارها اقدام کنید و بخت و اقبال مناسب و خاص خود را بسازید. به افراد تلفن بزنید. در جریان رویدادها و وقایع محلی خود باشید (یک روزنامه محلی ممکن است مستند نباشد، اما سرشار از اخبار و نظریات و پیشنهادات در خصوص محل ومنطقه سکونت شما می باشد).

شما در خصوص آلودگی و عدم رعایت نکات بهداشتی از طرف ساکنین محل سکونت خود احساس ناراحتی میکنید. در این مورد شکوه و شکایت نکنید، یک گروه عملیاتی تشکیل دهید.

بیاموزید که اهداف و کارهایی را که در طلب آن هستید، باور داشته و بر آنها مُصر و ثابت قدم باشید. ممکن است شما به همه آنها دست پیدا نکنید، اما در این موقع باز هم ک بسیار بیشتر از زمانی که بنشینید و منتظر باشید و هیچ گونه کاری انجام ندهید، به آنها دست می یابید.


8) به انجام کارهایی متفاوت از معمول بپردازید.


با تلاش و کوششی آگاهانه جهت ایجاد تغییراتی در الگوهای رفتاری دائمی و دراز مدت، خود را از پرداختن به عادات و روش هایی یکنواخت برحذر دارید. چمن ها را همیشه همسرتان می زند، حال شما، خود این کار را انجام دهید. شما همیشه لباسهای مشکی می پوشید، حال لباس هایی با رنگ صورتی به تن کنید.

شما همواره صبح ها، ساعت هشت از خواب برمی خیزید. در یک صبح فروردین ماه، ساعت ۴ از خواب برخیزید و از سپیده دم لذت ببرید. شما همیشه برای انجام کارها از پیش برنامه ریزی می کنید.

امروز به ایستگاه اتوبوس بروید و در آنجا مشخص کنید که چه زمانی به مقصد خواهید رسید و بدون انگیزه و تصمیم قبلی به کجا خواهید رفت و همینطور موارد دیگر. 

اهداف و مقاصدی را برای خود در نظر بگیرید. شما با ایجاد تغییراتی مختصر و جزئی در زندگی خود، به شور و هیجان و لذتی واقعی دست خواهید یافت.


9) خیال پردازی کنید.


هر از گاهی، به مغز خود اجازه دهید که خیال پردازی کند. ممکن است اهداف و خیالات خوبی داشته باشید. بهترین اوقات برای خیال پردازی، قبل از رفتن به بستر و نیز هنگام بیدار شدن از خواب (در صورتی که پس از بیدار شدن، بی درنگ و بلافاصله، از جا بلند نشوید) و در قطار یا هواپیما می باشد.


10) بیگانه ای خموش باشید.


چند وقت پیش با وسیله شخصی خود به جایی عزیمت کردید که هرگز قبلا، حتی برای یک ساعت نیز در آنجا نبوده اید؟ رفتن با اتومبیل یا اتوبوس و یا قطار یا حتی چندین مایل پیاده روی در جایی کاملا جدید، نیرو بخشی طبیعی و واقعی و فرصت و موقعیتی عالی و استثنایی برای حفظ روشن بینی و روشنفکری شما می باشد.

پارکی بیابید و در آنجا بنشینید و به مشاهده بپردازید. یک رستوران انتخاب کنید و لحظاتی را برای صرف یک وعده نهار در آنجا سپری کنید و نظاره گر مردم باشید.


اگر شما در یک شهر زندگی می کنید، در این صورت بسیار خوب است که به منطقه ای با قوم و نژادی مختلط و متمایز از خود بروید و بدین ترتیب فضا و محیطی متفاوت از قبل برگزینید.

چند وقت پیش دریا را از نزدیک مشاهده کرده اید؟ به کنار دریا بروید و یک فرد بیگانه باشید. 

به همین ترتیب پیش بروید. نقشه ای تهیه کنید و از طریق آن مقصد خود را مشخص نمایید. اگر این امر مؤثر است، در این صورت وانمود کنید که در حال تحقیق و پژوهش در خصوص یک رمان یا یک نمایشنامه می باشید. بدین ترتیب، ممکن است شما واقعا از این عمل برای پرداختن به آن الهام بگیرید.


اغلب، کار و فعالیت روزمره بر قسمت وسیعی از زندگی ما حکمفرما می شود، بنابراین در این زمان است که اکثر ما اهمیت لذت و داشتن یک زندگی خوب اجتماعی را فراموش می کنیم.

منظور از این گفته آن نیست که هر شب باید به مهمانی برویم، بلکه منظور، داشتن دایره ای از دوستانی است که می توانیم به آنها اعتماد و اطمینان کنیم و با آنان همفکر و هم عقیده باشیم.

داشتن تعدادی دوست و نیز یک دوست خوب بودن خودخواهی و سبکسری بشمار نمی آید. کامل و اجتماعی بودن می تواند به شما کمک کند تا جوان بمانید و ارتباط خود را با دیگران حفظ کنید.

دوستی و رفاقت باعث تعالى وبرانگیختن انسان میشود و نیز به وی قدرت و زندگی تازه می بخشد.

این همان مواردی است که شما برای داشتن احساس و بینشی خوب نسبت به خود به آنها نیاز دارید. همچنین یک دوست خوب بودن به شما کمک میکند تا احساس و نگرش خوبی نسبت به خود داشته باشید و آن نیز حس خود ارزشمندی را در شما تقویت میکند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده