بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قانون مزیت رقابتی

قانون مزیت رقابتی

اقتصاددان بریتانیایی، دیوید ریکاردو در سال ۱۸۰۵ میلادی، چیزی را اعلام کرد که بعدا به یکی از مهم ترین اصول اقتصاد تبدیل شد:


 قانون مزیت رقابتی


آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

این قانون در ابتدا به تجارت بین کشورها اشاره داشت و به صورت ریاضیاتی نشان میداد که کشورها باید در تولید آن کالاهایی تخصصی کار کنند که آنها را بهتر از هر کشور دیگری می سازند. ریکاردو نشان داد که اگر کشور A دو محصول را در سطح کیفیت بالاتری نسبت به کشور B تولید می کند، بازهم بهتر است کشور A منحصرا روی تولید همان یک محصولی تمرکز کند که آن را با بهترین کیفیت می سازد و اجازه دهد کشور B آن محصول دوم را به صورت انحصاری بسازد. 


ارزش کل ایجاد شده به وسیله دو کشور برای شهروندانشان در تناسب با منابع مصرف شده در تولید، بیشتر از زمانی خواهد بود که هر کشور سعی کند هر دو محصول را بسازد.


اعمال مزیت رقابتی در کار خود


این اصل در کسب و کار و تجارت، یک اصل بسیار مهم و قابل توجه است. این اصل، مبنا و اساس تفاوت حقوق ها می باشد. در زندگی شغلی شما، قانون مزیت رقابتی بیان می کند که شما باید هر کاری را که امکان دارد فردی با حقوق پایین تر از شما (حقوقی که دلتان می خواهد داشته باشید) انجامش دهد، به او واگذار نمایید (برون منبع یابی کنید).


به بیان ساده، اگر هدف شما کسب ۵۰ هزار دلار در سال است و سالی ۲ هزار ساعت کار می کنید، نرخ حقوق ساعتی شما تقریبا برابر با ۲۵ دلار است؛ این یعنی شما باید شخص دیگری را استخدام کنید که هر وظیفه ای را که امکان دارد با حقوقی کمتر از ساعتی ۲۵ دلار انجام شود بر عهده بگیرد، حتی اگر خودتان بتوانید آن کار را به شکل بهتری انجام دهید. این امر به شما امکان می دهد زمان بیشتری را صرف انجام کار خود کنید؛ یعنی کاری که در هر ساعت ۲۵ دلار یا بیشتر درآمد دارد.


اگر بخواهید سالی ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشید، نرخ ساعتی شما برابر با ۵۰ دلار خواهد بود؛ اما اگر بخواهید اتومبیل خود را بشویید، خواربار بخرید، یا لباس هایتان را بشویید، نخواهید توانست در طول یک روز کاری ۵۰ دلار درآمد داشته باشید.


اگر مدام با همکارانتان گپ میزنید، قهوه درست می کنید، روزنامه می خوانید یا در اینترنت می چرخید، نمی توانید ۲۵ یا ۵۰ دلار درآمد داشته باشید. این نوع کار یا فعالیت نمی تواند چنان درآمد ساعتی بالایی برای شما داشته باشد. قاعده اساسی این است که اگر می خواهید سالانه ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشید، باید هر روز کاری (۸ ساعت در روز) کاری با ارزش ۵۰ دلار در ساعت انجام دهید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده