بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پنج راه برای دست به کار شدن

پنج راه برای دست به کار شدن

غلبه بر عادت بد به تعویق اندازی برای همیشه، نیازمند این است که شما از تمام روش ها و تکنیکهای موجود استفاده کنید تا به خودتان انگیزه کافی برای شروع و تکمیل کار موردنظر بدهید.


در ادامه، پنج راهکار ارائه می کنیم که می توانید برای کاهش تمایل خود به تعویق اندازی انجام دهید.


1) یک برنامه دقیق برای اقدامات خود داشته باشید. 

کارتان را با ساختن یک برنامه شفاف و کتبی برای تمام بخش های برنامه شروع کنید و هر گام را به ترتیب اولویت مرتب کنید. در مقابل هر گام، حروف A_B_C را بنویسید.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

مهم ترین کاری که می توانید برای شروع انجام دهید، تعیین کرده و دور آن را دایره بکشید.


یک برنامه کتبی، شما را به سمت شروع کار هدایت می کند. این برنامه یک مسیر مشخص به شما می دهد که می توانید در آن قدم بگذارید، و نقشی به شما می دهد که می توانید دنبالش کنید.

هرچه هدف خودتان را به گام های بیشتری تفکیک کنید و سپس آنها را به صورت مجزا فهرست کنید، راحت تر می توانید قدم اول را بردارید. 

اغلب همین برداشتن قدم اول، مهم ترین کاری است که باید انجام شود.


2) فضای کاری خود را تمیز کنید. 

هنگام شروع، باید فقط یک کار روی میزتان باشد و آن یک کار باید مهم ترین کارتان باشد. 

یک محل کار تمیز می تواند به شما انگیزه زیادی برای شروع بدهد. یک برنامه ریزِ زمانی خوب می تواند کمک زیادی به شما بکند؛ چون شما را برای کار بعدی متمرکز نگه می دارد.


3) کارهای اضطراری را از کارهای مهم جدا کنید. 

به خودتان یادآوری کنید که وظایف مهم معمولا اضطراری نیستند، و یک وظیفه اضطراری معمولا وظيفه مهمی نیست. کار را با انجام وظایفی شروع کنید که هم اضطراری و هم مهم هستند؛ یعنی کارهایی که زمان کمی برای انجامشان باقی مانده است، و باید فورا انجام شوند. سپس به سراغ وظایفی بروید که صرفا مهم هستند، اما اضطراری نیستند. انجام این کارهای مهم ولی غیراضطراری است که بیشترین نتایج بالقوه برای شغل و آینده شما را شامل می شود.


4) کار را با انجام مهم ترین وظایف شروع کنید. 

شما همیشه تمایل دارید کارهای بزرگ و مهم را که ارزش قابل توجهی برای آینده تان دارند، به تعویق بیندازید. تکمیل موفقیت آمیز این کارهای مهم می تواند تفاوت چشمگیری در زندگی شما ایجاد کند. به نظر می رسد که این تمایل برای به تأخیر انداختن کارها و وظایف مهم تا آخرین لحظه، در بین همه انسانها مشترک باشد.


برخی ادعا می کنند که تحت فشار، بهتر کار می کنند. این امر شاید در برخی موارد درست باشد. چون آنگاه هیچ زمانی برای بهانه آوردن وجود ندارد.

آتش روشن شده است و عواقب انجام ندادن کار، جدی تر از آن است که بشود بازهم کار را به تعویق انداخت. همیشه بهتر است که کار را خیلی قبل تر از مهلت نهایی اش انجام دهیم.


5) به تعویق اندازی خلاقانه را اجرا کنید. 

این کار نیازمند این است که شما آن وظایفی را که کمک ناچیزی به دستیابی شما به اهداف اصلی و پرارزشتان می کنند، آگاهانه به تعویق بیندازید. از آنجا که شما هرگز نمی توانید تمام کارهایی را که دارید انجام دهید، حتما باید برخی کارها را به تعویق بیندازید.


تفاوت بین افراد کارآمد و ناکارآمد این است که افراد کارآمد، کارهایی را به تعویق می اندازند که واقعا اهمیتی ندارند؛ اما افراد ناکارآمد همیشه وظایفی را به تعویق می اندازند که می توانند زندگی و شغلشان را به کلی متحول کنند. از قدرت اراده و تأدیب نفس خود استفاده کنید تا کارهای جزئی را به تعویق بیندازید، و به جای انجام کارهای بی اهمیت و نامرتبط، کارها و وظایف اصلی خود را انجام دهید.


کارهای زیادی هستند که اگر رها شوند، خودبه خود از ضرورت می افتند. اگر این دست کارها را برای مدتی انجام ندهید، در نهایت به نقطه ای می رسید که دیگر اصلا نیازی نیست که آنها را انجام دهید. این وظایف، بهترین داوطلب برای به تعویق اندازی خلاقانه می باشند. قبل از شروع هر کاری از خودتان بپرسید: «اگر این کار اصلا انجام نشود، چه نتیجه ای در پی خواهد داشت؟ » 


اگر جوابتان به نتیجه خاصی اشاره نداشت پس آن را تا جایی که می توانید به تعویق بیندازید. اغلب اوقات اصلا نیازی به انجام دادن این گونه کارها نخواهد بود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده