بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه دوستانمان را خشنود و راضی نگه داریم

چگونه دوستانمان را خشنود و راضی نگه داریم

_بطور مرتب به دوستان تلفن بزنید.


_اگر گاهی اوقات، دوستان سرگرم و گرفتار کارهای دیگری هستند، در این حالت احساس نکنید که آنها نسبت به شما بی اعتنا می باشند.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


_پیوسته شکوه و شکایت نکنید . حداقل در بعضی اوقات، شاد و بشاش باشید.


_به جز دروغهای مصلحتی که گاهی بر حسب موقعیت گفته می شود، دروغی نگویید و اگر یک چنین دروغهای مصلحتی گفتید، در این صورت از خود بپرسید که چگونه می توانید از گفتن این گونه دروغها اجتناب نمایید.


_از ابراز حالت آسیب پذیری و نقاط ضعف و شکستها و ناکامیهای خود نهراسید.


_برای حرفها و صحبتهای دوستان خود شنونده خوبی باشید.


_تنها در صورت درخواست و تقاضا، به توصیه و اندرز و ارائه نظر و عقیده خود بپردازید و در آن موقع نیز مراقب و محتاط باشید، به ویژه در خصوص گفتن موارد منفی در مورد همسر، خانواده و سایر دوستان خود و غیره.


_روز تولد دوستان را بخاطر داشته باشید.


_به بودجه و درآمد خود قانع بوده و هرگز از دوست خود مبلغی را قبل از اطمینان در خصوص بازگرداندن یا جایگزین نمودن آن قرض نگیرید.


_به خاطر داشته باشید که در اکثر مواقع شما می توانید سخنی منفی یا مثبت بگویید - سخن مثبت گفتن تقریبا همیشه عملی صحیح و به جا می باشد.

_دوست یا دوستان خود را بشدت زیر بار کار و مسئولیت قرار ندهید. شما بطور معقول نمی توانید انتظار داشته باشید که دوستتان در هر دقیقه از هر روز، در کوتاهترین زمان، نزد شما باشد.


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

_انتظار نداشته باشید که دوست یا دوستانتان بخواهند با شما در تمام چیزهای مورد علاقه تان وجه اشتراک داشته باشند. به همین دلیل، داشتن تعداد زیادی دوست فکر خوب و مناسبی است.


_به خاطر داشته باشید که با دوست خود کاملا همانگونه رفتار کنید که وی با شما رفتار می کند.


_خجالت و کمرویی یا خویشتن داری و احتیاط یا عدم توانایی در گشودن باب گفتگویی معمولی و غیر مهم برای نخستین بار می تواند سد و مانعی برای دوستیابی بشمار آید، اما نباید این گونه باشد. اغلب دوستیها و رفاقت های خوب از طریق علاقه و وجهی مشترک پایه ریزی می شود . خواه کار و فعالیت، با بودن فرزندان طرفین در یک مدرسه، زندگی کردن در یک مجتمع آپارتمانی و یا شراکت در کار و فعالیتی ذوقی و هنری.


گاهی اوقات، عدم امکان دسترسی ما به محیطی اجتماعی حتمی است، زیرا زندگی که ما در حال سپری نمودن آن می باشیم، فرصت و موقعیتی برای دیدار و ملاقات با اشخاص را نمی دهد. بعنوان مثال، شخصی که بتازگی از شهر به خارج از شهر تغییر مکان داده است و در خانه به کار و فعالیت می پردازد، باید سعی کند به مکانهایی برود و در آنجا برای ایجاد روابط دوستی به کارها و اقداماتی بپردازد.


مبادرت به یافتن دوستانی جدید، محرک عالی و فوق العاده ای است و امکانات فراهم

شده برای آن نیز شوق انگیز و تقریبا بی پایان خواهد بود، و براستی برای شروع هیچ گاه دیر نیست.


حفظ روابط دوستی


 اغلب ما در زندگی خود دوستان بسیار زیادی داشته ایم. و همینطور عده ای از ما نیز دوستان بسیار زیادی را از دست داده ایم. واضح است که حفظ ارتباط دوستی با هر فردی که در سراسر عمر و زندگی خود شناخته اید، تقریبا امری غیر ممکن است . اما حفظ تعدادی از دوستان خود در سراسر زندگی ارزشمندتر و حتی مهم تر از عادت داشتن به افزودن بر تعداد دوستان می باشد.


آیا شما مردم را دوست دارید؟


برای این که دوست خوبی باشید، لازم است شما با دوست خود همانگونه رفتار کنید که وی با شما رفتار می کند و شما باید دوستان خود را دوست داشته و به زندگی آنان علاقمند باشید. 

حتی مهمتر از آن، این که شما باید آنان را با عیوب و نقاط ضعفشان بپذیرید. 


هیچ دوستی کامل و بدون عیب نیست، بنابراین قبل از این که اشخاص را رها کنید، از خود صادقانه بپرسید، «آیا من اکنون انتظار و توقعی بیش از حد دارم؟» اگر شما منتظر داشتن دوستی کامل و بدون عیب و نقص می باشید، در انتظار خواهید مرد.


یافتن دوست ایده آل و صمیمی


دوست شما ممکن است فردی ایده آل و مطلوب باشد، اما هیچ چیز بهتر و ارزشمندتر از داشتن دوستی که دوستدار صحبت و گفتگو در خصوص هر چیز نیست، نمی باشد.

 اگر شما با داشتن یک چنین فردی در زندگی

خود به اندازه کافی خوشبخت هستید، در این صورت قدر او را برای خود دانسته و آن رفاقت و دوستی را گرامی بدارید. شما نمی توانید یک چنین دوستانی را مطابق با سلیقه خود سفارش دهید.معمولا زمانی که ما با فردی ایده آل و مطلوب ملاقات می کنیم، در این موقع تقريبا فورا او را می شناسیم.


 با وی شروع به صحبت می کنیم و هرگز از گفتگو باز نمی ایستیم و از آن لحظه، رابطه ما طبیعی به نظر می رسد. در این ارتباط دوستی، هیچ چیز از روی زور و اجبار نبوده و برای برقراری این ارتباط لازم نیست که سعی و کوششی بعمل آورید. این گونه دوستی و صمیمیت از نوع بسیار ویژه و مخصوصی است. 

این بدان معنی نیست که شما هرگز با یکدیگر بحث و مشاجره ننموده و باعث ناراحتی و رنجش یکدیگر نمی شوید، اما دوستی و رفاقت در شما عمیق و خالصانه و واقعی است.


گاهی اوقات یافتن دوست ایده آل و صمیمیتان سخت تر ودشوارتر است.

 حتی ممکن است این دوست همان شخصی باشد که شما در خصوص وی این چنین گفته اید، «من هرگز نمی توانم با او ارتباط دوستی برقرار کنم!» در باطن آن ظاهر خود خواه و متکبر یا کامل و بی عیب یا غیر قابل انتقاد و یا برتر و ممتاز ممکن است تنهاترین، اما خوبترین و دلپذیر ترین فرد در پیرامون شما باشد. 

هرگز تا زمانی که افراد را بر اثر تجربه نشناخته اید، رها نکنید.

گاهی اوقات بهترین دوستان نیز باطن خوب و بی آلایش خود را کاملا با خصوصیات اخلاقی وظاهری ناخوشایند پنهان می کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده