بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا غذای اشعه دیده مضر است؟

آیا غذای اشعه دیده مضر است؟

بسیاری از سازمان های علمی، شامل ۲۷۰۰۰ مؤسسه ی عضو تکنولوژی های غذایی و یک کمیته ی مجرب بین المللی (شامل نمایندگانی از سازمان ملل، آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان بهداشت جهانی در مورد سلامت بخشی غذاهای اشعه دیده، معتقدند که اشعه دادن، یک سلاح بی خطر و مهم در جنگ علیه مسمومیت غذایی ناشی از آلودگی میکروبی و انگلی است.


FDA استفاده های مختلف غذایی از اشعه دادن را از سال ۱۹۶۳ به تأیید رسانده است.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

علاوه بر این، اشعه دادن برای بیشتر از چهل محصول غذایی در بیشتر از ۳۷ کشور دنیا به تأیید رسیده است.


به هر حال بعضی مصرف کنندگان همچنان به اشعه دادن مواد غذایی مشکوکند و از آن می ترسند که ممکن است آنها را در معرض اشعه ی یونیزان قرار دهد (این امکان ندارد و هیچ ماده ی باقی مانده رادیواکتیوی در غذاهای اشعه دیده وجود ندارد) یا URPS(محصولات رادیولیتیک خاص؛ ترکیباتی که فقط زمانی تولید می شوند که غذا تحت اشعه قرار گیرد) ممکن است در نهایت خطرناک شود.در حال حاضر غذاهای اشعه دیده به نظر بی خطر می آیند.


اما منطقی آن است که یاد آور شویم داستان غذاهای اشعه دیده هنوز شفاف نشده است و به همین علت بسیاری از مردم با این غذاها راحت نیستند.


به عنوان مثال، تصمیم سال ۲۰۰۳ FDA برای اجازه ی استفاده از گوشت گاو چرخ کرده ی اشعه دیده در برنامه ی ملی ناهار مدرسه منجر به بحث در بسیاری از مدارس شد و بسیاری از این مدارس مدارس لوس آنجلس و کلمبیا) کلا استفاده از این منوها را ممنوع اعلام کردند.


در تمام دنیا همه ی غذاهای اشعه دیده با علامت بین المللی شناسایی می شوند. فقط در مواردی که این علامت برای انتقال پیام کافی نباشد، بسته بندی باید حاوی کلماتی مانند «اشعه دیده باشد.


تنها استثنای آن غذای تجاری می باشد که حاوی بعضی مواد تشکیل دهنده ی اشعه دیده مانند ادویه جات باشد.به عنوان مثال علامت و یا نوشته برای بسته بندی یک پیتزای منجمد که مرزنجوش اشعه دیده چاشنی آن شده است، لازم نیست.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده