بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هر فکری به ذهنتان می آید باور نکنید

هر فکری به ذهنتان می آید باور نکنید

ذهن جایگاه خودش را دارد،و خودش می تواند بهشت را به جهنم تبدیل کند و جهنم را به بهشت. 

(جان میلتون _ شاعر انگلیسی)


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

الگوی ذهن ترسناک


چند بار در طی روز در کمین این افکار منفی قرار می گیرد؟


_من به اندازه ی کافی خوب به نظر نمی آیم. 

_همسرم مرا دوست ندارد. 

_از ظاهر خودم متنفرم. 

_نگرانم که نتوانم بدهی هایم را بپردازم. 

_دخترم به من احترام نمی گذارد. 

_من خیلی احمقم. 

_نمی توانم این شغل را تحمل کنم.


اگر شما هم مثل بیشتر مردم باشید،بدون شک خیلی از این افکار به ذهنتان وارد می شود. با این همه فکر منفی که در ذهن ما وجود دارد،به سختی می توان احساس خوشحالی کرد.ذهن ما که از افکار،باورها و گفتگوی درونی مان ساخته می شود،همیشه فعال است.بر طبق نظر دانشمندان،در طی روز شصت هزار فکر به ذهن ما وارد می شود.یعنی از لحظه ای که از خواب بیدار می شویم،هر ثانیه یک فکر به ذهنمان خطور می کند.تعجبی ندارد که در پایان روز این قدر احساس خستگی می کنیم!

و از همه تکان دهنده تر اینکه از میان این شصت هزار فکر،تقریبا نود و پنج درصد آن ها همان افکاری است که دیروز یا چند روز قبل در ذهنتان بوده است.ذهن شما همچون ضبط صوت عمل می کند و یک موضوع را بارها و بارها ضبط می کند.


با این حال،بد نیست آمار جدید را هم داشته باشید که می گوید به طور متوسط حدود هشتاد درصد از افکار،منفی هستند،بدین معنا که هر روز بیشتر مردم بیش از چهل و پنج هزار فکر منفی در ذهنشان دارند! دکتر دانیل امن،روان پزشک مشهور جهان و متخصص مغز و اعصاب،به این افکار نام افکار منفی خودکار داده است.

جای تعجب نیست که وقتی ذهنتان از این افکار منفی خودکار پر شود،تاثیر روان شناختی عمیقی در شما بگذارد.


محققان موسسه ی ملی سلامت،در خلال مطالعات دیگر،جریان خون و الگوهای رفتاری در مغز را اندازه گیری کرده و نتیجه گرفته اند که داشتن افکار منفی آن بخش از مغز را که درگیر ناراحتی و خشم است،تحریک می کند.از سوی دیگر،افکار مثبت تاثیری مفید و خوب در مغز می گذارد.افکار منفی در بدن ما مانند سم عمل می کند و افکار مثبت همچون دارویی شفابخش است.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


حقیقتی در مورد افکارتان


خبر خوش این است که برای رهایی از این هزاران فکر منفی که روزانه به ذهنمان خطور می کند،نباید هیچ یک از آن ها را کنار بگذاریم.یک راه ساده تر هم هست.راز این امر در قبول و درک این حقیقت است که:


افکارتان همیشه هم حقیقت ندارند.


شاید خیلی ساده به نظر بیاید ولی در واقع این عقیده ی انقلابی به تغییری عظیم در دیدگاهمان نیاز دارد.ما خیلی عادت کرده ایم بر این باور باشیم که افکارمان حقیقت دارد و به طور خودکار نسبت به آن ها واکنش نشان می دهیم و در واقع به ندرت آگاهیم که این کار را انجام می دهیم.


شما هرچه را که بشنوید

باور نمی کنید،اینطور نیست؟


البته که باور نمی کنید.همچنین هر مطلبی را هم که می خوانید باور نمی کنید.و در این عصر پیشرفته با وجود ابزار جالبی مانند فتوشاپ،بدون تردید هرچیزی را هم که ببینید باور نمی کنید.بنابراین...


افکار فقط بسته های کوچک انرژی هستند که از طریق نتایج عصبی در مغزتان شکل می گیرند،که می توان فرکانس و نوسان آن ها را با دستگاه های مخصوص الکتریکی اندازه گیری کرد.افکارتان همیشه تصویر درست واقعیت را به شما نشان نمی دهند،با این حال ذهن آن ها را به هر شکلی پخش می کند.هنگامیکه روی افکار منفی خودتان نور بتابانید و ببینید که مجبور نیستید آن ها را باور کنید،قدرت آن ها را برای به وجود آوردن مشکلات و بدبختی از بین می برید. 


آیا از این موضوع تعجب نمی کنید که چرا افکار منفی در وهله ی اول به شدت ما را تحت کنترل خود درمی آورند؟ما به سادگی به این شکل عصبی می شویم.مشکلات از ساز و کارهای بقای اولیه ما که بلااراده هستند ناشی می شوند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده