بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تمرین فرایند رها کردن

تمرین فرایند رها کردن


به خودتان آرامش بدهید و از درون بر آن تمرکز کنید.می توانید چشمانتان را باز یا بسته نگه دارید. 


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

مرحله ی اول:


بر موضوعی که دوست دارید احساس بهتری نسبت به مورد آن داشته باشید،تمرکز کنید و بعد به خودتان اجازه بدهید که در این لحظه در مورد آن هر فکری بکنید.حتما نباید احساسی قوی باشد.در حقیقت،اگر احساس بی حسی،کسالت،ناامیدی یا پوچی می کنید،اینها احساساتی هسنتد که می توانید به همان راحتی شناختشان،آن ها را رها کنید.فقط به یک احساس خوشامد بگویید و بگذارید تاجائیکه می توانید از آن حس لبریز شوید.


این درس ممکن است ساده به نظر بیاید،ولی لازم است که باشد.بسیاری از ما بیشتر در افکار،تصاویر و داستان هایی که در مورد گذشته و آینده در ذهن می سازیم،زندگی می کنیم تا اینکه بدانیم در آن لحظه واقعا چه احساسی داریم.تنها زمانیکه می توانیم واقعا کاری در مورد احساسمان انجام دهیم،همین حالا است. 


مرحله ی دوم:


از خودتان بپرسید:آیا می توانم این احساس را رها کنم؟

این سوال صرفا مطرح می شود تا ببینید آیا احتمال انجام این کار وجود دارد یا نه.پاسخ"بله"و"نه"هردو قابل قبول است.حتی اگر پاسخ شما منفی باشد،اغلب رها خواهید کرد.تمام سوالاتی که در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرند،به طور عمدی ساده هستند.آن ها از اهمیت زیادی برخوردار نیستند ولی طوری طراحی شده اند که به شما نشان بدهند چگونه رها کنید.


مرحله ی سوم:


این سوال ساده را از خودتان بکنید:"می توانم رها کنم؟"به عبارت دیگر:"آیا مایل هستم رها کنم؟"

اگر پاسخ منفی است یا اگر زیاد مطمئن نیستید،از خودتان بپرسید:"آیا مایلم این احساس را داشته باشم یا ترجیح می دهم رها باشم؟"حتی اگر پاسخ همچنان منفی است،به مرحله ی بعدی بروید.


مرحله ی چهارم:


این سوال ساده را از خودتان بکنید:"چه موقع؟"

این دعوتنامه ای برای رهایی در همان لحظه ی حال است.ممکن است متوجه شوید که به سادگی رها کرده اید.به خاطر داشته باشید رها کردن تصمیمی است که می توانید در هر لحظه آن را اتخاذ کنید. 


مرحله ی پنجم:


نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

این مراحل را تا جایی که لازم است تکرار کنید تا اینکه احساس کنید از دست آن احساس خاص خلاص شده اید.


توجه:


احتمالا درمی یابید در هر یک از مراحل کمی رها شده اید.ابتدا نتایج ممکن است کمی نامحسوس باشند،ولی اگر شما پافشاری کنید،خیلی سریع نتایج بیشتر و بیشتر قابل توجه می شوند.شاید متوجه شوید که شما چندین لایه از آن احساس را در مورد موضوع خاصی در خود دارید.بنابراین کمی صبور شوید.به هرحال آنچه را از ذهن خارج کنید،به نفع خودتان خواهد بود و احساس آرامش و سبکی بیشتری خواهید کرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده