بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مدیریت زمان یک ابزار است

مدیریت زمان یک ابزار است


مدیریت زمان ابزاری است که می توانید به وسیله آن،یک زندگی باشکوه بسازید،زندگی سرشار از موفقیت های بزرگ و احساس رضایت و خشنودی وصف نشدنی.

مدیریت زمان را می توان وسیله نقلیه ای درنظر گرفت که شما را از هر جایی که هستید به هر جایی که می خواهید باشید می برد. 

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

همچنین می توان مدیریت زمان را به صورت مجموعه ای از اصول فردی در نظر گرفت که وقتی بر آن ها مسلط شوید،این قدرت را به شما می دهد که هرچیزی را برای رسیدن به هر موفقیتی در زندگی خود می خواهید یا نیاز دارید که به شما بهترین و والاترین احساس خشنودی و شادی را می دهد به دست آورید. 


مخرج مشترک موفقیت


هرچه بیشتر در مورد موفقیت و افراد موفق مطالعه کنید،بیشتر برایتان آشکار می شود که همگی آن ها یک نقطه مشترک داشته اند.همه افراد موفق ارزش بسیار بالایی برای زمانشان قائل بوده اند و دائما در تلاش بوده اند تا از زمانشان به شکلی منظم تر و کارآمدتر استفاده کنند.

سرانجام به این نتیجه می رسید که هیچ موفقیتی بدون داشتن مهارت های مدیریت زمان بی نقص،امکان پذیر نیست،حتی تصور کردن یک شخص شاد و راضی که زندگیش بی نظم و بدون سازماندهی است،هم غیرممکن است. 

نقطه آغاز برای پرورش مهارت های مدیریت زمان خوب این است که متوجه شوید مدیریت زمان در واقع مدیریت زندگی است. 

از طریق مدیریت زمان،شما از ارزشمندترین نعمتی که دارید مراقبت می کنید.به قول بنجامین فرانکلین : آیا عاشق زندگی هستید؟پس زمانتان را بیهوده نگذرانید،چون زندگی از زمان ساخته شده است. 

وقتی یاد بگیرید چطور بر زمانتان مسلط شوید،به طور هم زمان بر زندگی خود هم مسلط می شوید و کنترل مطلق آینده خود را به دست خواهید گرفت.



"وقتی تمام منابع فیزیکی و ذهنی متمرکز باشند،قدرت فرد برای حل یک مسئله چندین برابر می شوند"

              نورمن وینست پیال


روانشناسی مدیریت زمان


ذهن،تنها محدودیت است.تاجائیکه ذهن بتواند تصور کند که هر کاری از دست شما برمی آید،شما هم می توانید انجامش بدهید،البته تاجائیکه صددرصد به آن ایمان داشته باشید. 

قانون تناظر بیان می کند که زندگی خارجی (ظاهری)شما،آینه ای از زندگی درونی(ذهنی)شما است.

شما همان جایی هستید که به آن می نگرید،هرجا را نگاه کنید،تصویر خودتان را در آن می بینید.

شما دنیا را آن طوری که هست نمی بینید بلکه آن را طوری که خودتان در درونتان هستید،می بینید.اگر می خواهید اتفاقاتی را که در اطرافتان می افتد تغییر بدهید،باید چیزهایی را که در دنیای درونتان رخ می دهند عوض کنید.خوشبختانه این تنها بخش از زندگی شماست که کنترل کاملی بر آن دارید.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟


نقطه آغاز برای رسیدن به موفقیت


خواستن،نقطه آغازی برای متعالی شدن در مدیریت زمان است.تقریبا همه احساس می کنند که مهارت های مدیریت زمان آن ها می تواند خیلی بهتر از چیزی باشد که هست.افراد بارها و بارها مصمم می شوند که نسبت به مدیریت زمان خود جدی تر عمل کنند و برای رسیدن به این خواسته تمرکز بیشتری به خرج می دهند،اولویت هایشان را به شکل بهتری مشخص می کنند،و هیچ کاری را به تعویق نمی اندازند.آن ها گاهی اوقات نیت می کنند که نسبت به مدیریت زمان خود جدی تر باشند،اما متاسفانه به قول معروف "حاده جهنم با نیت های خوب سنگ فرش شده است! "


کلید موفقیت در اینجا انگیزه است


اگر میخواهید به اندازه کافی به پرورش قدرت زمان در خود تمایل داشته باشید،باید مزایایی را که به خاطر آن نصیبتان خواهد شد به منزله انگیزه خود قرار دهید.

برای غلبه بر اینرسی و سکون طبیعی که باعث می شود همه کارهایتان را به همان شیوه قدیمی انجام بدهید،باید واقعا از ته دل بخواهید که به نتایج حاصل برسید.


چهار فایده اساسی مدیریت زمان :


1)هر روز دو ساعت وقت بیشتری داشته باشید. 

2)بهره وری و عملکردتان را بهبود بخشید.

3)حس کنترل خودتان را افزایش دهید. 

4)برای خانواده خود زمان بیشتری داشته باشید.


کسب دو ساعت اضافه در هر روز


با به دست آوردن مهارت مدیریت زمان می توانید حداقل روزی دو ساعت مفید برای خودتان بخرید.فقط فکرش را بکنید!


اگر نعمت دو ساعت اضافه در روز را داشتید،چه کارهایی می توانستید بکنید یا چه چیزی را به دست می آوردید؟چه پروژه هایی را شروع و تکمیل می کردید؟چه کتاب هایی می نوشتید و منتشر می کردید؟

چه موضوعاتی را یاد میگرفتید و در آن ها استاد می شدید؟ 

اگر می توانستید تمرکزتان را روی انجام کارهای ارزشمند متمرکز کنید،با آن دو ساعت وقت اضافه می توانستید به چه موفقیت هایی برسید؟


دو ساعت اضافه در هر روز،ضربدر پنج روز کاری،برابر است با ده ساعت اضافه در هفته.


ده ساعت اضافه در هفته ضربدر 50 هفته در سال برابر است با 500 ساعت مفید اضافه در هر سال برای شما و این 500 ساعت بیشتر از 12 هفته کاری 40 ساعته است،یعنی معادل 3 ماه کار اضافه مفید در هر سال. 

با کسب دو ساعت مفید اضافه در هر روز،شما می توانید زندگی شخصی و کاری خودتان را زیرورو کنید.می توانید به تمام اهدافتان برسید،درآمدتان را در طول دو یا سه سال آینده به شکل قابل توجهی افرایش بدهید،و در نهایت حتی اگر آدم ثروتمندی هم نشوید،حداقل به استقلال و ثبات مالی خواهید رسید.


افزایش احساس کنترل


وقتی این ایده ها را به کار گیرید،انرژی بیشتر و استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.وقتی نفوذ و قدرت زمان را درک کنید،احساس کنترل بیشتری بر کار و زندگی خودتان خواهید داشت. احساس خواهید کرد که بر سرنوشتتان تسلط کامل دارید و برترین قدرت در زندگی،خود شما هستید.در تمام جنبه های زندگیتان،احساس مثبت تر و قدرتمندتر بودن خواهد داشت.در طول سال های متمادی،روان شناسان پژوهش های گسترده ای در حوزه"مکان هندسی کنترل"انجام داده اند.آن ها به این نتیجه رسیده اند که شما به همان میزانی که حس می کنید بر زندگی تان مسلط هستید،نسبت به خود و زندگی خود هم احساس مثبت خواهید داشت،درواقع شما یک مکان هندسی کنترل درونی دارید. 


وقتی شما مکان هندسی کنترل درونی دارید.وقتی شما مکان هندسی کنترل درونی داشته باشید،احساس خواهید کرد که زندگیتان در دستان خودتان است،این خودتان هستید که تصمیم میگیرید،و خودتان هم مسئول اقدامات و پیامدهای آن هستید.شما نیروی خلاق اصلی در زندگی خودتان هستید.


روانشناسان این مسئله را هم دریافته اند که اگر شما یک مکان هندسی کنترل بیرونی داشته باشید،احساس خواهید کرد که توسط سایر افراد و شرایط خارج از خودتان کنترل می شوید،مثلا رئیستان،صورت حساب هایتان،خانواده تان،سلامتتان و یا هر عامل دیگری.

به این ترتیب احساسی منفی پیدا خواهید كردو اغلب عصبانی و افسرده خواهید بود،همیشه احساس ناامیدی در شما وجود خواهد داشت و فکر می کنید که نمی توانید چیزی را تغییر بدهید.در انتها هم به اصطلاح "درماندگی اکتسابی"دچار خواهید شد و خودتان را بیشتر "مخلوق شرایط" خواهید دانست نه "خالق شرایط".


وقتی مکان هندسی،کنترل بیرونی داشته باشید،احساس می کنید که زندانی عوامل و نیروهای خارجی هستید و اغلب خودتان را قربانی می دانید.



کنترل زمان و زندگی خودتان را

در دست بگیرید



یکی از نکات کلیدی برای داشتن یک مکان هندسی کنترل درونی قوی تر،این است که زمان و زندگی خودتان را به شکل بهتری مدیریت کنید.هرچه در مدیریت کردن زمان خود ماهرتر شوید،احساس شادی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.به این ترتیب احساس قدرت شخصی بیشتری خواهید داشت و احساس خواهید کرد که مسئول سرنوشتتان،خود شما هستید،احساس رفاه بیشتری خواهید کرد و آدم متشخص تر و مثبت تری خواهید بود. 


داشتن زمان بیشتر برای خانواده


وقتی مدیریت زمان بلد باشید و زمان و زندگی خود را تحت کنترل دربیاورید،زمان بیشتری برای خانواده و زندگی شخصی خود خواهید داشت. 

برای دوستانتان،استراحت کردن،پرورش شخصی و حرفه ای و برای هر کاری که دوست دارید انجام بدهید،وقت بیشتری خواهید داشت. 


وقتی بر زمان خودتان مسلط شوید و هر روز دو ساعت زمان اضافه برای خودتان بخرید،می توانيد از آن زمان اضافه برای ورزش کردن،کسب یک مدرک دانشگاهی جدید،نوشتن یک کتاب،ساختن یک کسب و کار تازه و خلق یک زندگی خارق العاده استفاده کنید.با دو ساعت وقت بیشتر در هر روز می توانید زندگی شخصی و شغلی خود را در مسیر هموار و سریعی به سمت موفقیت قرار دهید و با سرعت بیشتری به سمت هرچیزی که می خواهید به آن برسید حرکت کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده