مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» از محیط زیست حفاظت کنید و آن را بهبود بخشید

از محیط زیست حفاظت کنید و آن را بهبود بخشید


ظاهر خوبی داشته باشید


گاه برخی افراد چون مجبور نیستند که روزهایشان را صرف نگاه کردن به خودشان بکنند،به ذهنشان خطور نمی کند که آنها بخشی از نما و چشم انداز دیگران را تشکیل می دهند.

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

و برخی درک نمی کنند که دیگران آنها را بر اساس ظاهرشان مورد قضاوت قرار می دهند.


لباس ممکن است گران باشد،اما فراهم کردن صابون و سایر وسایل مراقبت شخصی دشوار نیست.

گاهی یافتن فوت و فن این کار مشکل است،اما می توان به مرور زمان در آن ماهر شد.


در برخی از جوامع وحشی و یا به شدت تنزل یافته،داشتن ظاهر ناخوشایند در ملا عام حتی می تواند مُد روز تلقی شود.

در واقع این نمودار عدم عزت نفس می باشد. 


ورزش و كار می تواند ظاهر فرد را در هم بریزد.

اما این مانعی برای تمیز کردن خود نمی باشد.برای نمونه برخی از اروپاییان و کارگران انگلیسی ظاهر مرتب و شیک خود را حتی هنگام کار حفظ می کنند.در برخی از بهترین ورزشکاران میتوان ملاحظه کرد،علیرغم اینکه کاملا خیس عرق شده اند باز خوب به نظر می رسند. 


محیطی که با حضور افراد ژولیده و کثیف ناهنجار گشته است می تواند به طور پنهانی تاثیر یأس آوری بر روحیه فرد بگذارد.


اطرافیان خود را وقتی که ظاهری برازنده دارند با تحسین کردن تشویق کنید و هرگاه که ظاهر نامرتبی دارند حتی با ملایمت به حل مشکلاتشان کمک کنید.

این موضوع می تواند احترام به نفس و روحیه آنها را بهبود بخشد. 


از محوطه خود مراقبت کنید


وقتی که افراد اموال و محل خودشان را نامرتب و کثیف می کنند،این بی نظمی می تواند به محوطه شما نیز سرایت کند.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

وقتی افراد در نگهداری از اشیاء و محل های خود ناتوان به نظر می رسند،این نشانه این است که آنها در واقع به آن محیط احساس تعلق نمی کنند و در حقیقت نسبت به اشیاء خود احساس مالکیت نمی کنند.

در دوران جوانی،متعلقات آن ها با احتیاط و قید و شرط های فراوان به آنها "بخشیده شدن بود"و یا توسط برادران،خواهران یا والدینشان از آنها گرفته شده بود.

و احتمالا آنها این احساس را که به گرمی پذیرفته شده اند نداشتند.

وضع وسایل شخصی،اتاق ها،محل کار و اتومبیل چنین افرادی گویای آن است که کسی صاحب آنها نیست.بدتر از آن اینکه،گاهی اوقات یک نوعی خشم بر علیه این اموال دیده می شود.

تخریب نمونه ای از آن است. 

خانه یا ماشین بی صاحب زود خراب می شود. 


كسانی كه خانه های مسکونی برای افراد کم گردد،فقط اخم بکند،او دارد کاری درباره آن انجام می دهد.حتی اگر شخص عقیده دارد که ویران کردن زمین کار خوبی نیست و این عقیده را به دیگران گوشزد کند،شخص كاری دارد انجام می دهد.


نگهداری از زمین از همان حیاط جلوی خانه شخص شروع می شود و به جاهایی که او برای رسیدن به مدرسه یا کار در آن رفت و آمد می کند گسترش می یابد.


این مناطق محلی که فرد به پیک نیک یا برای گذراندن تعطیلات می رود را نیز شامل می شود.آشغال هایی که زمین و منابع آب را آلوده می کنند،علف های خشک که سبب آتش سوزی می شوند،این ها چیزهایی هستند که فرد لزومی ندارد وسیله یا موجبات آنها را فراهم کند و می تواند در اوقات بیکاری،کاری درباره آنها انجام دهد.کاشتن یک درخت ممكن است کار کوچکی به نظر برسد،اما بهتر از این است که هیچ کاری انجام نشود.


در برخی از کشورها افراد سالمند و افراد غیر شاغل بیکار نمی نشینند تا شکسته و ناتوان گردند: از آنها برای نگهداری باغ ها و پارک ها و جمع کردن آشغال ها و افزودن قدری زیبایی به دنیا استفاده می شود برای نگهداری از زمین با فقدان منابع رو به رو نیستیم.این منابع اساسا نادیده گرفته شده اند.


قابل توجه است که دسته غیر نظامی محافظ محیط زیست،سازمان یافته در دهه 1930 در آمریکا،برای جذب نیروهای افسران بیکار شده و جوانان،تنها پروژه یا یکی از معدود پروژه هایی بود که در آن دوران رکود اقتصادی،برای دولت ثروتی به مراتب بیش از هزینه های صرف شده به بارآورد.


توسط این سازمان،مناطق وسیعی از نو جنگل کاری شد و اقدامات باارزش دیگری انجام گرفت،که سهم آمریکا در نگهداری از زمین محسوب می شد.آن سازمان دیگر امروز وجود ندارد.حداقل کاری که فرد می تواند انجام دهد،این است که عقیده اش را درباره سودمند بودن این پروژه ها اظهار دارد و از صاحبنظران و سازمان هایی که کارهای زیست محیطی انجام می دهند حمایت کند.


کمبود تکنولوژی وجود ندارد.اما تکنولوژی و کاربرد آن نیاز به سرمایه دارد. پول زمانی فراهم می شود که از سیاست های اقتصادی معقولی پیروی شود که موجب اجحاف در حق عموم افراد نباشند.

چنین سیاست هایی وجود دارند.


مردم برای نگهداری از زمین کارهای فراوانی می توانند انجام دهند.آنها با این عقیده که چنین کاری را باید انجام داد آغاز می کنند.با پیشنهاد به دیگران که آنها نیز این کار را بایستی انجام دهند خود در این مسیر پیشرفت می کنند.


بشر ظرفیت نابود کردن زمین را کسب کرده است.اکنون باید او را در جهت کسب قابلیت و اقدامات برای نجات زمین پیش برد.گذشته از هر چیز،ما بر روی همین زمین ایستاده ایم. 


اگر دیگران برای نگهداری

و بهبود محیط زیست یاری نکنند

راه به سوی خوشبختی هیچ بستری برای پیشروی نخواهد داشت.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده