بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات طلایی در معاملات فارکس (قسمت دوم)

نکات طلایی در معاملات فارکس (قسمت دوم)

46)پولی را که برای از دست دادنش می ترسید وارد معامله نکنید.پولی که به عنوان حقوق پایان ماه به شما پرداخت می شود سرمایه مناسبی برای ترید نیست مخصوصا که برای از دست دادنش نیز بترسید در چنین شرایطی این شما نیستید که معاملات را کنترل می کند بلکه احساسات شما تصمیم گیرنده است اینکار باعث می شود تمام سرمایه خودتان را غیرقابل مدیریت کنید.


47)همیشه بدانید برای چه چیزی در مارکت حضور دارید.به خاطر رفع خستگی؟ یا به خاطر اینکه سودهای بزرگ بگیرید؟هروقت به این سوالات توانستید صادقانه پاسخ دهید آنوقت تریدر موفقی خواهید شد.

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!


48)هیچ وقت نگذارید مارجین کال شوید پس از یک موقعیت بد سرمایه خود را از دست ندهید. 


49)پوزیشن های در ضرر را قبل از اینکه انتظار به سود رسیدنش را داشته باشید ببندید.


50)به استثنای معاملات کوتاه مدت وقتی مارکت بسته است معامله نکنید.


51)از معاملات بلند مدت وارد معاملات کوتاه مدت شوید. 


52)از چارت های یک روزه برای نقاط ورود و خروج استفاده کنید. 


53)قبل از اینکه اقدام به معاملات روزانه کنید ابتدا از معاملات بین روز یا ساعتی شروع کنید.


54)روی تایم فریمها معامله نکنید.در عوض بر روی الگوها،الگوهای برگشتی و الگوهای دیگری که اغلب شکل می گیرند معامله کنید.سعی کنید الگوها را در هر تایم فریمی شناسایی کنید


55)سعی کنید از قضاوت هایی که پس از شنیدن خبرها در شبکه ها یا رسانه ها می شوید چشم پوشی کنید.


56)وظایفتان را همیشه انجام دهید و وقایع جهانی را پیگیری کنید.شما هرگز نمی فهمید که چه چیزی ممکن است یک ارز ویژه را برای یک روز تنظیم کند.


57)سعی کنید در اقلیت قرار بگیرید وقتی در یک مارکت قرار میگیرید 90 درصد مردم با شما همراه نیستند یعنی 90 درصد بازنده و 10 درصد برنده اند.


58)همیشه تحلیلگران اقتصادی زیردستی وجود دارند که دانش و تجربه زیادی دارند. سعی کنید همیشه یک دانشجو باشید و دانسته هایتان را حفظ کنید.


59)خبرها را بخوانید و اطلاعات به روز داشته باشید.همیشه منتظر حرکت های مارکت باشید.اینکار شما را از تاثیرات باخبر می کند بعد به دنبال موقعیت ورود به یک معامله باشید.


60)شایعات را بخرید و اخبار را بفروشید.


61)ساده معامله کنید،پیچیدگی هیچ وقت خوب نیست. 


62)وقت شناسی در معاملات فارکس بسیار مهم است. 


63)زمان در فارکس همه چیز است.تصمیم گیری در رابطه با جهت صحیح مارکت یکی از مسائل معامله گران است.تنظیم درست زمان ورود به یک معامله یکی از تفاوت های بین معامله گران موفق یا ناموفق است. 


64)هیچ وقت از استراتژی بخر و نگه دار در فارکس استفاده نکنید. 


65)وقتی یک حساب با یک بروکر باز می کنید فقط در مورد مقدار پول تصمیم نگیرید بلکه در رابطه با طول زمان معامله نیز باید تصمیم بگیرید.


66)همیشه یک دفترچه یادداشت داشته باشید و اطلاعاتی را که برایتان در مارکت جالب هستند یادداشت کنید.زمان باز شدن مارکت،قیمت،احساساتتان،توقف یک معامله و هر چیزی که قابل یادداشت کردن است را بنویسید و هر زمان این مطالب را مرور کنید و از آن ها در تحلیل های خود استفاده کنید.


67)در 20 معامله اول سود خود را نشمارید. درصد پیروزی هایتان را ثبت کنید چون دقیقا در این زمان وقتیست که شما باید به مدیریت سرمایه توجه بیشتری کنید. 


68)شهر رم در یک روز ساخته نشده و هیچ حرکت واقعی یک روزه شکل نمی گیرد. 


69)هرگز آور ترید (معاملات بیش از حد) نکنید. 


70)دو نوع حساب داشته باشید.یکی حساب واقعی یکی حساب مجازی.یادگیری متوقف نمی شود وقتی شما با دلار واقعی معامله کنید حساب دمو را نیز برای تست معاملات در جریان و همینطور توقف آن ها حفظ کنید.


71)صبر و حوصله داشتن امری مهم است نه فقط برای اینکه منتظر یک موقعيت مناسب برای معامله باشید بلکه زمانیکه معامله یی در جریان دارید نیز باید صبر و حوصله داشته باشید. 


72)شما خرافاتی هستید اگر چیزی مخل آسایش شماست ترید نکنید.


73)تحلیل تکنیکال دانشی است که شما حرکات روند و چارت را به منظور پیش بینی قیمت های بعدی بررسی کنید. 


74)عکس العمل هایی که در چارت می بینید یعنی حرکات بالا و پایین از اصول روانشناسی بازار شکل گرفته است. 


75)همه منظور ما از بررسی چارت تشخیص روند قیمت جهت استفاده در معاملات می باشد.


76)دلیل حرکت مارکت ویژگی های فاندامنتالی است درحالیکه ویژگی های روی بازار تاثیر می گذارند. 


77)افزایش قیمت یک کالا نشانگر افزایش تورم است و کاهش قیمت کالاها نشانگر کاهش رشد تورم. 


78)بعد یک مدت طولانی قیمت نقاط مقاومت و حمایتی را ایجاد می کند این نقاط بسیار مهم هستند.


79)برای هر تریدری در هر معامله سه تصمیم وجود دارد.یا اقدام به یک معامله بلندمدت کنید یا کوتاه مدت یا هیچ کاری انجام ندهید.


80)اندازه کانال های رسم شده مفهوم زیادی دارند.زیرا که شکست از یکی از این کانال ها اتفاق می افتد قیمت پس از شکستن به نقاط دیگر کانال برخورد می کند پس با توجه به اندازه کانال تریدر می تواند حدس بزند که نقطه شکست بعدی کدام کانال است.


81)بزرگترین الگوی تشکیل شده بیشترین پتانسیل را دارا می باشد.وقتی شما از الگوهای بزرگتر استفاده می کنید ارتفاع و عرض بیشتری از قیمت را مشاهده می کنید اندازه ارتفاع ناپایداری الگو را نمایش می دهد و ارز الگو زمانی را که برای کامل شدن الگو نیاز است را نشان می دهد اندازه بزرگتر الگو یعنی اینکه ارز بزرگتر موج های بیشتر و طول بزرگتر زمانی را که برای کامل شدنش نیاز است را گواهی می دهد بنابراين الگوهای بزرگتر پتانسیل بیشتری برای حرکت های بزرگتر دارند.


82)شکست خط روند بسیار مهم است.اولین نشانه یک حرکت معکوس در روند شکستن خط روند است.به یاد داشته باشید گاهی هنگام ایجاد یک روند معکوس سیگنال خاصی مشاهده نمی شود بلکه شکستن خط روند خودش یک سیگنال مهم است گاهی اوقات شکسته شدن خط روند اصلی با کامل شدن الگوی قیمت همزمان می شود. 


83)حداقل تشکیل یک الگوی مثلث چهار نقطه معکوس است پس از دو نقطه یادتان باشد که یک خط روند رسم کنید.


84)میانگین های متحرک دنباله رو هستند نه پیشرو آن ها هرگز پیش بینی نمی کنند فقط عکس العمل نشان می دهند.میانگین های متحرک فقط با مارکت حرکت می کنند و نشان می دهند که همزمان مارکت جدیدی آغاز می شود اما پس از آن مهم است.


85)میانگین های کوتاه مدت در عکس العمل قیمت بسیار حساس هستند درحالیکه میانگین های بلند مدت کمتر حساسیت دارند پس نتیجه میگیریم آن ها انواع گوناگونی دارند ما باید بدانیم در چه معاملاتی از کدام نوع از آن ها را استفاده کنیم و اینکه کدام یک برای ما سودمندتر هستند مووینگهای بلندمدت یا کوتاه مدت.


86)وقتی یک قیمت بالای یک میانگین متحرک بسته می شود یک سیگنال خرید ایجاد شده و برعکس.


87)زمانیکه دو میانگین متحرک داریم سیگنال خرید زمانی اتفاق می افتد که میانگین متحرک کوچکتر بالای میانگین متحرک بزرگتر قرار گیرد.



88)میانگین های متحرک کوچک تر معمولا سیگنال های اشتباه بیشتری تولید می کنند اما وقتی روند در نزدیکی آن ها حرکت می کند می توان منتظر تغییر آن بود.سیگنال ها وقتی روند نزدیک است بی نقص تر از زمانی هستند که روند از آن دور است.


89)کم کردن ضرر برای تریدرها کاری دردناک است اما جلوی یک ضرر را گرفتن در یک زمان نشانه تعادل شما در معامله است.


90)شکست یک کانال قیمت این پیشنهاد را به شما می دهد که می توانید حد سود خود را با طول همان کانال تنظیم کنید.


91)چارت های بلندمدت اطلاعات زیادی در رابطه با حرکات بلندمدت و تکرار آن ها در گذشته را به شما می دهند.یک معامله گر می تواند با نگاهی دقیق به آن ها حرکت مارکت و همچنین محل شکسته شدن آن را تا حدودی حدس بزند.


92)چند نقطه مشترک در رابطه با الگوهای معکوس:

_معمولا اولین سیگنال شکستن مهم ترین خط روند می باشد. 

_الگوهای بزرگتر حرکات بعدی بزرگتری نیز خواهند داشت. 

_الگوهای بالا معمولا کوتاه تر و بی ثبات تر از پترنهای پایین هستند.

_الگوهای پایین رنج قیمت کمتری دارند و به وجود آمدنشان زمان بیشتری میبرد.


93)الگوی سر و شانه الگویی است که پس از سه رالی تشکیل می شود و شکستن با شکسته شدن خط گردن اتفاق میافتد.


94)الگوی دو قله زمانی اتفاق میافتد که دو رالی شکل گرفته باشد و مانند الگوی سر و شانه سیگنال با شکسته شدن خط گردنی اتفاق میافتد یعنی قیمت پس از خط گردنی بسته می شود.


95)الگوی پرچم یکی از الگوهای قابل اطمينان در چارت می باشد که دو سیگنال حیاتی را به ما می دهد.اولی جهت و دومی هدف قیمت این الگو در سرازیری های پر شیب روندهای رو به بالا و پایین تشکیل می شود شیب خود الگو برخلاف شیب روند است و یا حتی ممکن است صاف باشد.


96)تشکیل یک گپ فرار جهت مارکت را تعیین می کند.


97)گپ هایی که به شکل فرار یا قابل اندازه گیری در روند قیمت رخ می دهند سلامتی و سرعت مارکت را تضمین می کند.


98)گپ های فرار تنها نوعی از گپها هستند که می توانند هدف قیمت را تعیین کند.هدف قیمت می تواند طول قبلی روند باشد.


99)گپ های خسته نوعی دیگر از گپ ها می توانند جهت مارکت را نشان دهند. 


100)در هنگام آغاز یک روند اسپیلاتورها نمی توانند کاربردی داشته باشند آن ها معمولا گمراه کننده می شوند اما در پایان یک حرکت بسیار مهم هستند. 


101)وقتی یک اسپلاتور در منطقه ارزش نهایی خود چه در بالا چه در پایین می رسد پیشنهاد می شود که حرکت قیمت جاری باید دورتر و سریعتر از آن باشد.


102)اسپلاتورها زمانی که در مناطق ارزش نهایی بالا و پایین قرار می گیرند بسیار مفید هستند آنان پایان محدوده حرکتی را نشان می دهند در مارکت به آن مناطق اشباع خرید وقتی در نزدیکی بالاست با اشباع فروش وقتی در نزدیکی پایین است می گویند و این اخطاری است که قیمت در پایان حرکت خود قرار دارد.


103)تشکیل یک واگرانی بین اسپلاتور و حرکت قیمت هشدار برای تشکیل یک موقعیت خوب است.


104)اسپلاتورها وقتی روی خط صفر یکدیگر را می کنند تشکیل یک سیگنال مهم در روند قیمت را می دهند.


105)خطوط مومنتوم ها همیشه یک مرحله جلوتر از قیمت حرکت می کنند.


106) آر اس آی روی مسیری که از 0 تا 100 تشکیل شده حرکت می کند حرکت اندیکاتور بالای خط 70 به معنی اشباع خرید و پایین خط 30 به معنی اشباع فروش است اما گاهی اوقات آن را در بازارهای بالارو و پایین رو روی 80 و 20 نیز تنظیم می کنند که اشباع خرید خط 80 و اشباع فروش خط 20 می باشد.


107)اولین حرکت آر اس آی در منطقه اشباع خرید یا فروش به معنی یک هشدار می باشد.در این لحظه شما باید منتظر حرکت بعدی این اسپلاتور به منطقه خطر باشید اگر حرکت دوم با شکست مواجه شد قیمت برای تشکیل یک حداکثر یا حداقل جدید تلاش می کند که ممکن است یک واگرایی را به وجود بیاورد پس از اینکه حرکت کامل شد و حداکثر یا حداقل خود را شکست موج جدید تایید شده است.


108)استوکاستیک یک معیار اندازه گیری ساده است مانند آر اس آی از صفر تا صد در یک جدول حرکت می کند دو منطقه در آن وجود دارد منطقه بالای 80 به معنی اشباع خرید و منطقه زیر 20 به معنی اشباع فروش.


109)یک راه این است که شما استوکاستیک روزانه و هفتگی را با هم ترکیب کنید تا بتوانند سیگنال هفتگی مناسب برای تعیین جهت مارکت بگیرند و یا سیگنال روزانه برای تایم های ساعتی که توسط بعضی از تریدرها استفاده می شود.همچنین این ایده بسیار مناسبی می تواند باشد که شما استوکاستیک را با آر اس آی ترکیب کنید.


110)بعضی از اسپلاتورها در روندهای رو به بالا سیگنال های خرید خوبی می دهند و بعضی از اسپلاتورها در روندهای رو به پایین سیگنال های فروش خوبی می دهند.هنگام تحلیل یک مارکت ابتدا باید روند اصلی را پیدا کنید و بعد اسپلاتور مفید مربوط به آن را بیابید تا برای ورود به معامله از آن استفاده کنید.


111)وقتی اسپلاتورها نزدیک محل های مهم خود شدند توجه کمتری نیاز دارند اما زمانی که حرکتشان در آن مناطق کامل شد باید توجه دقیق تری به حرکت آن ها کنید.


112)بهترین راه ترکیب اندیکاتورهای تکنیکال این است که آن ها را در تایم های هفتگی و روزانه با همدیگر ترکیب کنید و از سیگنال های ورود و خروج آن ها استفاده کنید.وقتی یک سیگنال روزانه توسط یک سیگنال هفتگی تایید شد زمان بسیار مناسب است.


113)شکست یک روند قیمت در عکس العمل آن به یک خبر صعودی در منطقه اشباع خرید هشدار واضحی است براینکه به زودی یک برگشت رخ می دهد.


114)تئوری امواج الیوت در بازار صعودی یعنی 8 موج که شامل 5 موج صعودی و 3 موج نزولی می باشد.


115)بر طبق تئوری امواج الیوت،یک روند به 5 موج در یک جهت و در یک روند بلند مدت تقسیم می شود.


116)بر طبق تئوری امواج الیوت،اصلاح همیشه در سه موج صورت می گیرد.


117)بر طبق تئوری امواج الیوت،موج ها می توانند به امواج بزرگتر اصلی و زیر موج های کوچک تر فرعی تقسیم شوند.


118)بر طبق تئوری امواج الیوت،بعضی اوقات یک موج ناگهان تشکیل میشود اما دو موج بعدی در دو تایم و اندازه برابر تشکیل می شود.


119)بر طبق تئوری امواج الیوت اعداد فیبوناچی پایه ریاضی تشکیل این امواج می باشد.


120)بر طبق تئوری امواج الیوت تعداد امواج نیز با اعداد فیبوناچی شمرده می شود.


121)بر طبق تئوری امواج الیوت بعضی از اعداد فیبوناچی از بقیه مهم ترند که شامل اعداد 62%،50%و38% می باشند.


122)در یک مارکت رو به پایین مارکت نباید بیشتر از موج چهارم قبلی سقوط کند.


123)برطبق تئوری امواج الیوت موج چهارم یا موج اول روی هم قرار نمی گیرند.


124)خطوط حمایت و مقاومت بهترین ابزار برای تعیین نقاط ورود و خروج می باشند.از آن ها می توان برای قرار دادن حد ضرر،حد سود نیز استفاده کرد.


125)بیشترین تاثیر دلار روی طلاست.حرکت دلار و طلا در روند قیمت دقیقا برخلاف یکدیگر هستند.


126)قیمت ین ژاپن بسیار تحت تاثیر قیمت بازار کالاهای خام است.


127)بعضی از کشورهای تولیدکننده کالا مانند استرالیا،نیوزلند و کانادا شدیدا به ژاپن بیشتر از کشورهای دیگر وابسته هستند.


128)ین ژاپن همچنین نیز بسیار زیاد تحت تاثیر بازار سهام و بازار املاک و شاخص سهام خود یعنی نیکی می باشد.


129)اصلی ترین نقل و انتقالات پوند انگلستان در لندن با کاهش چشمگیر مارکت دلار آمریکا و کم شدن سرعت مارکت اتفاق میافتد.


130)فرانک سویس رابطه اقتصادی بسیار نزدیکی با آلمان دارد و هردوی آن ها در منطقه یورو قرار دارند.


131)مارکت اصلی را لندن با حجم 32 درصد از بازار به خود اختصاص داده است.نیویورک با 18 درصد،توکیو با 8 درصد،سنگاپور با 7 درصد،آلمان با 5 درصد و سوییس،فرانسه و هنگ کنگ هر کدام با 4 درصد بازار را به خود اختصاص داده اند.


132)هیچ وقت مارکت را برای تخلیه کردن هیجانات خود استفاده نکنید.


133)هرگز حریص یا خیلی محتاط نباشید.

نظرات
arrow بنیامین موسی زاه
تشکر فراوان بابت اطلاعات خوبتون در رابطه با فارکس....
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده