بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برای صعود به قله سازمان به چه ساز و برگی نیاز داریم؟!

برای صعود به قله سازمان به چه ساز و برگی نیاز داریم؟!

تجهیزات اولیه

هرکسی می تواند در دوران خدمت خویش به مدیریت عالی سازمانی که در آن کار می کند برسد. ریاست مقامی نیست که دست نایافتنی باشد و برای کسانی کنار گذارده شود که به قول معروف نافشان را با قیچی طلا می برند، یا اینکه به مدرسه های آنچنانی می روند، با مردم آنچنانی حشر و نشر دارند و خلاصه متعلق به گروه ممتاز هستند. روسای عالی مقام فردا، به مدد شایستگی خویش به این مرتبه دست خواهند یافت. شایستگی آنان و شما در گرو بهره مندی از ویژگی های لازمی است که وجودشان برای اداره، تاثیرگذاری و هدایت امور در سطوح بالا ضروری است. برای رئیس شدن نه افسونی وجود دارد و نه افراد برگزیده ای که این افسون را به کار ببندند. شمایید که فرد برگزیده هستید، البته اگر خودتان بخواهید که در زمره اینگونه افراد باشید.

این نوشتار برای افرادی مناسب است که هنوز به قله ی مورد نظر خود دست پیدا نکرده اند و به تدارک ویژگی هایی مشغول هستند که برای صعودشان به قله سازمان لازم است.

به این دلیل که مانور دادن در سطوح مختلف یک شرکت چیزی است شبیه به بالارفتن از کوه، در این نوشتار از کوهنوردی به عنوان یک استعاره استفاده شده است، استعاره ای برای آموختن. آموختن این امر که شبیه به شخصی فکر کنید و تبدیل به شخصی بشوید که در قله است. شما برای آنکه به سطوح بالای شرکت دسترسی پیدا کنید باید از موقعیت های دشوار و ترسناک عبور نمایید، درست مثل زمانیکه در کوه هستید.

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

برای صعود از ارتفاعات صخره ای، نخستین حرکت شما باید ایجاد یک جای پای محکم باشد. باید یاد بگیرید از طناب برای غلبه بر موانع، برای حرکت کردن و برای جلو رفتن استفاده کنید.

داشتن آگاهی دقیق در این مورد که چه چیزی از شما خواسته می شود شما را به درون مشکلات می راند و از دیگران جلو می اندازد.

برای دستیابی به جای پای محکمی که لازم دارید، باید چگونگی امر را از کسانی بیاموزید که قبلا به آن قله به ظاهر دست نیافتنی، دست یافته اند.

اینکه متوجه شوید صعودگران باتجربه چه می‌دانند زیرکی است.

و هنگامیکه متوجه می شوید چه می‌دانند شاید از کشف خود به شگفت آیید و با خود بگویید که ای دل غافل! من از قبل، تمام لوازم و وسایلی را که لازم است داشته ام. بنابراین اکنون فقط لازم است به کوه نزدیک شوید و تصمیم بگیرید که صعود را از کجا شروع کنید و چقدر بالا بروید.

برای آنکه متوجه بشوید صعودکنندگان با تجربه چه می‌دانند باید به جایی که هستند بروید. باید بالا بروید. نزد مدیران عالی، همان ها که کار صعود را شخصا انجام داده اند.

شاید در حال حاضر آرزوی این را نداشته باشید که مدیر عالی شرکت خودتان باشید، ولی ممکن است بخواهید رئیس حسابداری، فروشنده، کارمند اداری، یا کارمند اطلاعات مدیریت، دبیر یا سرپرست گروهی که عضو آن هستید باشید.

شما با برخورداری از ابزار مناسب می توانید در هر جایگاهی که می‌خواهید باشید.

شما باید از ویژگی هایی که روسای سازمان ها از آن برخوردار هستند درک بهتری پیدا کنید و بیاموزید که چگونه این ویژگی ها را کسب کنید.

یادتان باشد:

شاید هدف فعلی شما رسیدن به بالای تپه نباشد و هدفتان فقط، جلوگیری از اخراج شدن باشد!

بسیار خب! شما برای حفظ شغلتان، یا برای تحرک بیشتر باز هم لازم است بدانید یک رئیس از کارمندش چه انتظاری دارد.

ضمن آنکه فوت و فن کار را در این زمینه می آموزید می توانید قضاوت کنید که برداشتن گام بعدی دشوار نیست.

در اینصورت شاید تصمیم بگیرید مسیر شادی بخش، توام با چالش و معمولا تفریحی صعود به قله را انتخاب کنید.

اگر بفهمید روسای سازمان‌ها،این نمایش،یعنی اداره کردن سازمان را چگونه اجرا می کنند:

از اخراج شدنتان جلوگیری خواهید کرد.

سریع تر ترقی می کنید. 

از کیفیت زندگی شغلی که خواهان و سزاوار آن هستید لذت خواهید برد.

و اگر یک روز قطعا به این نتیجه رسیدید که می‌خواهید رئیس بزرگ، یعنی مدیر عالی بشوید، تجهیزات مناسب را در اختیار خواهید داشت.

اگر مشغول کار برای یک مدیر عالی هستید دانستن این نکته مهم است که چه انگیزه ای باعث رفتار وی می شود.

لازم است کشف کنید اولویت های وی در کوتاه مدت و بلند مدت چیست.

و باید تمایل داشته باشید بدانید از لحاظ غریزی چه نقاط قوت و چه نقاط ضعفی دارد.

فهمیدن این نکته که مدیر عالی چگونه می اندیشد دارای فوایدی است از جمله جلوگیری از خطر اخراج و شاید دریافت ترفیع، اما افزون بر این دارای یک فایده عمده است و آن نفع مالی است. شما می‌خواهید شرکتتان یک موسسه تجاری ارزشمند باشد و درآمد داشته باشد تا شما نیز بتوانید درآمد داشته باشید 

خب بنابراین نمی توانید رئیستان را نشناسید!

نمی‌توانید درک نکنید او برای موفقیت بیشتر چگونه نقشه می کشد، باید با او سخن بگویید و از او پرسش نمایید.

 باید درباره او زیاد مطالعه کنید، فکر اینکه او خودش باید شما را با افکارش آشنا کند غیر منطقی است و هرچقدر بالاتر بروید، این کار حساس تر می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده